پنجشنبه , 9 فروردین 1403

کتابخانه های البرز آماده ارائه خدمات به علاقه مندان هستند

هادی آشتیانی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: سالن های مطالعه با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و با ۴۰درصد ظرفیت بر روی  علاقه مندان باز است . 

وی با بیان اینکه همچنین بخش های مختلف کودک و نابینایان در حال فعالیت است اظهار داشت: کتابداران سیار طبق برنامه قبلی در مناطق حضور خواهند یافت.

آشتیانی در ادامه با اشاره به فرارسیدن هفته کتاب و کتابخوانی گفت: به همین منظور به مدت سه روز عضویت تمام علاقه مندان در کتابخانه های استان رایگان خواهد بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به توسعه فضای کتابخانه ای در استان اشاره کرد و تصریح کرد: در راستای عمل به اهداف کتابخانه های عمومی و ارائه خدمات به تمام  اقشار جامعه بخش ویژه نابینایان در کتابخانه امیر کبیر کرج راه اندازی شده و تمام کتابخانه های عمومی استان دارای بخش مستقل برای کودکان هستند.

آشتیانی گفت: همچنین اولین بخش وِیژه ناشنوایان جهت ارائه خدمات به این گروه نیز در هفته کتاب سال جاری در کتابخانه علامه حلی کرج افتتاح و راه اندازی شد.

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی البرز ادامه داد:  در راستای  رعایت عدالت اجتماعی و برخورداری کلیه افراد جامعه از خدمات کتابخانه های عمومی ، احداث کتابخانه در مناطق روستایی و کم برخورداردر دستور کار اداره کل قرار گرفت که افتتاح کتابخانه آدینه، استاد شهریار، و شهید نیک دهقان در شهرستان چهارباغ از جمله این خدمات بوده است.

آشتیانی گفت: ارائه خدمات توسط ۲ کتابخانه سیار در روستاها و مناطق فاقد کتابخانه نیز از جمله دیگر این خدمات است.

وی تجهیز و به روز رسانی کتابخانه های مناطق کمتر توسعه یافته استان از محل بودجه آسیب های اجتماعی را از دیگر اقدامات در راستای توسعه فضای کتابخانه ای در استان عنوان کرد  و افزود: به همین منظور هفت هزار و ۲۸۱ میلیون ریال  در کتابخانه های آیت االله طالقانی، امام علی (ع)، جلال آل احمد ، علامه دهخدا در شهرستان کرج، کتابخانه امام رضا (ع)  در شهرستان اشتهارد، ولی عصر(عج) در شهرستان ساوجبلاغ و آدینه در شهرستان چهارباغ هزینه شده است.

آشتیانی ادامه داد: همچنین با هدف بهینه سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوان ، کلاسهای فوق برنامه و هنری از جمله آموزش نقاشی، طراحی و قصه گویی در تمام کتابخانه های استان به ویژه در  کتابخانه های واقع  در مناطق کمتر برخوردار استان برگزار می شود.

وی در ادامه گفت: در تمامی کتابخانه های عمومی استان و به خصوص کتابخانه های واقع در این مناطق جشنواره بین المللی کتابخوانی رضوی هر ساله همزمان با ایام دهه کرامت با هدف آشنایی عموم مردم با سیره رضوی و اهل بیت (ع) و همچنین ترویج فرهنگ کتابخوانی برگزار می شود.

استان البرز دارای  ۵۰ باب کتابخانه عمومی نهادی، ۲۰ باب کتابخانه عمومی مشارکتی و یک باب کتابخانه عمومی خودگردان است.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …