سه شنبه , 18 اردیبهشت 1403

صدور پروانه صید ماهی با تور گرد و قلاب در آذربایجان‌غربی آغاز شد

مهران نظری روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پروانه صید ماهی با تور گرد در آب های جاری و قلاب در منابع آبی استان که در خارج از مناطق چهارگانه حفاظت شده و یا شکار ممنوع قرار دارند، برای مدت ۲ ماه صادر خواهد شد.

وی اظهار کرد: در صدور پروانه های تور گرد و قلاب، سابقه تخلف و میزان همکاری با ادارات حفاظت محیط زیست در نظر گرفته خواهد شد و به افرادی که طی ۲ سال گذشته دارای سابقه تخلف شکار و صید هستند، پروانه واگذار نمی‌شود.

 مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی با بیان اینکه آخرین صدور مجوز ۲ سال قبل بوده است، گفت: افرادی که مایل به دریافت پروانه صید ماهی با تور گرد و قلاب هستند می توانند از نیمه دوم آذرماه با مراجعه به ادارات حفاظت محیط زیست نسبت به دریافت پروانه اقدام کنند.
 
نظری گفت: مدت اعتبار پروانه صید ماهی با تور گرد و قلاب در آذربایجان غربی ۲ ماه بوده و دریافت کنندگان پروانه صرفا در سه روز آخر هر هفته مجاز به صید خواهند بود.

وی از کنترل پروانه های شکار در مناطق مختلف استان خبر داد و افزود: یگان حفاظت محیط زیست در صورت تخلف افراد، ضمن ضبط ادوات صید، متخلفان را به مراجع قضایی معرفی خواهد کرد.

آذربایجان غربی از استانهایی است که انواع آبزیان از جمله آرتمیا، خرچنگ آبهای شیرین و ماهی های گرمابی وسرد آبی در منابع آبی آن تولید می شود.

دریاچه ارومیه، دشت سوتاو و حمامیان، منطقه مراکان، غار سهولان، تالاب کانی برازان، جنگل‌های سردشت و تالاب نوروزلو جزومناطق منطقه حفاظت شده و تحت مدیریت محیط زیست استان هستند.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …