شنبه , 22 اردیبهشت 1403

ایران اوزان المپیکی را به فدراسیون جهانی وزنه برداری پیشنهاد داد

به گزارش ایرنا،جلسه مربیان کمیته آموزش فدراسیون جهانی (شنبه )به صورت آنلاین برگزار شد. در این جلسه پیشنهادات جالبی برای اوزان المپیکی و همچنین پروسه گزینشی المپیک میان اعضا مطرح شد. قرار شد در جلسه آینده هیات رییسه فدراسیون جهانی درباره این پیشنهاد تصمیم‌گیری شود

محسن بیرانوند که به نمایندگی از ایران در این وبینار حضور پیدا کرده بود پیشنهاداتی را ارائه کرد.

بنا به پیشنهاد او اوزان المپیکی در اوزان ۶۱، ۷۳، ۸۹، ۱۰۲ و به اضافه ۱۰۲ در بخش مردان و برای زنان نیز دسته های  ۴۹، ۵۹، ۷۱،۸۱ و به اضافه۸۷ المپیکی باشند. قرار شد این پیشنهاد ایران در هیات رییسه فدراسیون جهانی بین اعضا بحث و تبادل نظر شود تا در صورت موافقت، به IOC پیشنهاد داده شود تا به تایید نهایی برسد.

دبیر فدراسیون وزنه برداری همچنین پیشنهاداتی  درباره گزینشی المپیک را مطرح کرد که مهم‌ترین آن پروسه طولانی مدت این رویداد است زیرا سیستم فرسایشی باعث آسیب‌رساندن به ورزشکاران می‌شود تا نتوانند در المپیک حضور داشته باشند زیرا هر چقدر پروسه کوتاه‌تر باشد، مصدومیت هم کمتر سراغ ورزشکاران می‌آید.

بیرانوند در این جلسه  موضوعاتی  شامل گرفتن تست دوپینگ از ورزشکاران را مطرح کرد. 

بنا به تصمیم فدراسیون بین المللی وزنه برداری برای المپیک توکیو اوزان ۶۱، ۶۷، ۷۳، ۸۱، ۹۶، ۱۰۹ و به اضافه ۱۰۹ کیلوگرم در بخش مردان و دسته های ۴۹، ۵۵، ۵۹، ۶۴،۷۶، ۸۷ و به اضافه ۸۷ کیلوگرم برای وزنه برداری زنان المپیکی محسوب می شدند.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …