چهارشنبه , 19 اردیبهشت 1403

اولین فرهنگسرای تخصصی هنرهای سنتی در البرز راه‌اندازی شد

فریدون محمدی روز چهارشنبه  در آیین افتتاحیه فرهنگسرای تخصصی صنایع دستی و هنرهای سنتی، افزود: در راستای انعقاد تفاهم‌نامه با سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی کرج مبنی بر برگزاری دوره‌های رایگان آموزشی صنایع‌دستی و هنرهای سنتی، فرهنگسرای شریعتی در منطقه اسلام‌آباد کرج توسط این اداره کل تجهیز و به فرهنگسرای صنایع‌دستی تبدیل شد.

وی اظهار کرد: بر این اساس بهره‌گیری از ظرفیت و توان طرفین تفاهم‌نامه منعقد شده در راستای گسترش آموزش‌های خانواده محور و برگزاری کارگاه‌های کوتاه مدت در مناطق کم‌ برخوردار از جمله اهداف مشترک محسوب می‌شود.

وی  افزود: اقدامات انجام شده از طرف این اداره‌کل شامل مواردی از قبیل معرفی مربیان حرفه‌ای، برنامه‌ریزی آموزشی، برگزاری آزمون پایان دوره، صدور گواهی‌نامه مهارت، برگزاری نمایشگاه عرضه محصولات تولیدی، تأمین مواد اولیه و … می‌شود.

محمدی گفت: کلاس‌های آموزشی در رشته‌های چرم دست‌دوز، چرم حکاکی، عروسک‌بافی، گلیم‌بافی، قالی‌بافی، سوزن‌دوزی، خیاطی، سفالگری سنتی و میناکاری ‌روی سفال  نیز برای علاقمندان تشکیل شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز ضمن تأکید بر لزوم توجه ویژه به قشر آسیب‌پذیر و غنی‌سازی اوقات فراغت علاقمندان به رشته‌های هنری اظهار کرد:به منظور اشتغال‌زایی و خودکفایی دوره‌های آموزشی ویژه سرپرستان خانوار و افراد بی‌بضاعت در نظر گرفته شده و به زودی با اعلام فراخوان عمومی ثبت‌نام از علاقمندان و گروه‌های نیازمند آغاز می‌شود.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …