جمعه , 14 اردیبهشت 1403

دومین رویداد سرمایه گذاری البرز ونچر برگزار شد

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری استان البرز در ابتدای این رویداد با بیان اینکه اولین رویداد سرمایه گذاری البرز ونچر در حوزه صنایع خلاق و فرهنگی برگزارشد، گفت: رویداد دوم در حالی در بخش صنایع عذایی و کشاورزی برگزار می شود که ۱۷ طرح به دبیرخانه ارسال شده که پس از ارزیابی ۶ طرح به مرحله ارائه راه یافتند.

«علیرضا باباخان» با اشاره به اینکه در صنایع بزرگ استان، نیازهای فناورانه متعددی وجود دارد، افزود: با راه اندازی مرکز نوآوری و شتابدهی شهید سلیمانی به سمت شناسایی و حل نیازهای فناورانه خواهیم رفت و با توجه به این رویکرد، رویدادهای آتی را معطوف به رفع نیازهای صنعت انجام برگزار خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه در این رویدادها صاحبان طرح ارتباط بهتری با سرمایه گذاران برقرار می کنند، خاطرنشان کرد: با برگزاری این رویداد قصد داریم بخشی هر چند اندک از آرزوی دیرین کشور که برقراری ارتباط بین دانشگاه و صنعت است محقق شود.

توجه به پارک علم و فناوری و منابع انسانی تنها راه برون رفت از برخی مشکلات

رییس پارک علم و فناوری البرز نیز در دومین رویداد البرز ونچر با تاکید بر اینکه استان البرز پتانسیل های لازم را در برخی حوزه‌ها دارد، گفت: با همفکری صنعتگران و افراد صاحب تجربه و خوشنام سه حوزه پسماند، صنایع غذایی و خودرو به عنوان حوزه های پیشران استان معرفی شده است.

«مهدی عباسی» با اشاره به تکمیل زیست بوم نوآوری استان، افزود: با استقرار صندوق البرز در پارک همه ارکان زیست بوم فناوری کنار هم قرار گرفتند که اتفاقی بزرگ در یکسال اخیر محسوب می شود و با همکاری این ارکان می تواند اتفاقی ملموس در حوزه های دانش بنیان و خلاق استان رخ دهد.

وی به بازدید استاندار از پارک علم و فناوری و مرکز نوآوری و شتابدهی شهید سلیمانی اشاره کرد و گفت: مسئولان استان پذیرفته‌اند که راه برون رفت از برخی مشکلات از جمله اشتغال، توجه به پارک علم وفناوری و منابع موجود استانی است.

عباسی با تاکید بر اینکه به دنبال رفع موانع هستیم، اظهار داشت: در حوزه پسماند اتفاقات خوبی به وقوع پیوسته است و وزیر کشور در بازدید از غرفه پسماند استان قول هایی خوبی دادند ضمن اینکه در زمینه خودرو نیز مقدماتی فراهم شده است اما به صورت جدی ورود نکرده ایم.

وی اضافه کرد: درحوزه صنایع غذایی با چند برند ملی که مستقر در استان هستند مذاکراتی داشته ایم که به صورت جدی به این حوزه وارد شویم تا بتوانیم جایگاه خود را در کشور بالاتر ببریم ضمن اینکه به دنبال ایجاد بخش ویژه صنایع غذایی در پارک علم و فناوری هستیم.

در پایان طرح از داوران این رویداد تقدیر و تشکر و به عمل آمد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …