جمعه , 14 اردیبهشت 1403

اولیای البرز نگران نوآموزان جامانده از سنجش بینایی نباشند

عباس کشاورز روز سه شنبه درگفت و گو با ایرنا با اشاره به اینکه امسال ۵۳ هزار نوآموز البرزی سنجش سلامت می شوند،اظهارداشت: تا کنون ۴۵ هزار و ۱۶۷ نفر از نوآموزان بدو ورود از سامانه سنجش نوبت گرفته اند که ۴۲ هزار و ۸۱ نفر از آنان مورد ارزیابی قرارگرفته اند.

وی خاطرنشان کرد: از این تعداد ۳ هزار و ۵۳۷ نوآموز به پایگاه تخصصی هوش، بینایی، شنوایی و جسمی حرکتی معرفی و نتایج سنجش ثبت شده است.

وی بیان داشت: تعداد ۱۰۱ نوآموز پیش دبستانی از سامانه سنجش نوبت گرفته اند و ۲۱ نفر از نوآموزان پیش دبستانی مورد ارزیابی قرار گرفتند.

کشاورز با بیان اینکه برای سنجش سلامت دانش آموزان ۳۶ پایگاه با عنوان اولیه، تخصصی هوش و شنوایی سنجی دراستان پیش بینی شده است، اضافه کرد: با توجه به وضعیت کرونایی،طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان در این استان با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و با حضور ۳۰۱ نفر نیروی مجرب درپایگاه ها در حال انجام است.

وی عنوان کرد: برای نوآموزان جامانده از سنجش پایگاه عفاف در آموزش و پرورش ناحیه یک، اطهرناحیه ۲، شایستگان و شهید پرورش ناحیه سه و ناصربخت  یک و ۲ ناحیه چهار کرج، شهید افراسیابی ساوجبلاغ، امام سجاد (ع) نظرآباد، شهید سادات اشتهارد و پایگاه تخصصی ایمان در کرج تا ۳۱ شهریورماه فعالیت دارند و در صورت لزوم در مهرماه نیز فرآیند سنجش انجام می شود.

کشاورز تصریح کرد: در این طرح دانش‌آموزان غربالگری شده و مشکلات احتمالی آن‌ها از نظر بینایی، شنوایی و آمادگی تحصیلی که معمولا خانواده‌ها آگاه نیستند،شناسایی می‌شود و راهکارهایی برای حل این مشکلات ارائه خواهد شد.

رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی البرزیادآورشد: نیازی به مراجعه حضوری خانواده‌ها به پایگاه‌های سنجش نیست و خانواده‌ها باید باد در دست داشتن مدارک فرزندان، به مدارس مراجعه کنند تا مدرسه با انجام نوبت‌گیری، پایگاه، تاریخ و ساعت را به خانواده اعلام کند.

وی ادامه داد: برای جلوگیری از ایجاد تراکم جمعیت،یک نفر همراه نوآموز باشد وزدن ماسک و حضور در راس ساعت مقرر در پایگاه سنجش نیز الزامی است.

کشاورزافزود: پایگاه های طرح سنجش نوآموزان در این استان سازماندهی شده تا در مدت زمان تعیین شده نو آموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی تحت پوشش این طرح مهم قرار گیرند.

وی گفت: هزینه سنجش سلامت برای هر نوآموز را ۵۰ هزار تومان ذکر کرد و یادآورشد: نوآموزان در مناطق محروم و تحت پوشش نهادهای حمایتی از پرداخت این مبلغ مستثنی خواهند بود.

رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی البرز هدف اصلی از اجرای طرح سنجش را تشخیص به موقع و جلوگیری از بروز بیماری ها در بین نوآموزان بدو ورود به دبستان و دوره پیش دبستانی ذکر کرد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …