سه شنبه , 28 فروردین 1403

البرز یکی از قطب های فناوری به ویژه در صنعت دارویی است

امیرحسین محتشم روز یکشنبه به مناسبت هفته استاندارد در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به استقرار بیش از ۱۳ درصد از صنعت کشور در البرز  گفت: هم اکنون ۸۳۷ واحد تولیدی استان دارای پروانه استاندارد می باشند و درمجموع یک هزارو ۳۹۵  فرآورده تولیدی در استان  تحت پوشش استاندارد است.

وی افزود: طبق بررسی های انجام شده ۶۰۷ واحد تولیدی در سطح استان همچنین باید واحد هایشان را با ضوابط و دستورالعمل های تعیین شده مطابقت دهند تا بستر برای صدور پروانه استاندارد برای این واحدها نیز فراهم شود.

وی با اشاره به توقیف ۱۸ محصول غیر استاندارد طی شش‌ماه نخست سال جاری گفت: در این راستا ۱۱ واحد تولیدی متخلف به مراجع قانونی ارجاع داده شدند.

مدیرکل استاندارد البرز از صدور ۳۱۴ پروانه کاربرد علامت استاندارد در استان طی سال گذشته خبر داد و اعلام کرد: البرز  در این بخش رتبه دوم را پس از استان تهران کسب کرده است.

محتشم در ادامه  نقش و جایگاه خبرنگاران  در ارتقا کیفی محصولات را  بسیار مهم عنوان کرد و گفت:  بر این باوریم که رسانه ها می توانند این نقش را در جهت به روز شدن محصولات نوآور  و با کیفیت  ایفا نمایند و  محصولات فاقد کیفیت را  برای آگاهی مصرف کنندگان و عرضه کنندگان معرفی کنند.

وی یکی از وظایف سازمان استاندارد را  نظارت بر کیفیت تولیدات صنعتی و انطباق ویژگی های این تولیدات با موازین استاندارد عنوان کرد.
و ادامه داد: گشت های بازرسی این اداره کل علاوه بر کنترل خطوط تولید نسبت به نمونه برداری تصادفی از محصولات عرضه شده در بازار اقدام کرده و در صورت مغایرت آنها با استانداردهای مربوطه با متخلفان برخورد قانونی می کنند.

وی تاکید کرد: عدم رعایت ویژگی استانداردهای اجباری مشمول پیگرد قانونی است و ابطال پروانه کاربرد علامت استاندارد را همراه خواهد داشت.

مدیرکل استاندارد البرز گفت: کاربرد علامت استاندارد ایران نشانگر تعهد تولید کننده به رعایت ضوابط ، موازین و استمرار انطباق مشخصات کالا با استاندارد ملی است.

محتشم افزود: طبق قانون ،  تولید ، توزیع و فروش کالاهای مشمول استاندارد اجباری با کیفیت پایین تر از استاندارد یا بدون علامت استاندارد ایران ممنوع است.

استان البرز سه هزارو۵۰۰ واحد تولیدی و صنعتی دارد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …