جمعه , 10 فروردین 1403

۵۹ میلیارد تومان بودجه به فردیس اختصاص یافت

ابوالفضل اینانلو روز شنبه درنشست کمیته برنامه ریزی شهرستان فردیس افزود:   از این مبلغ ۸۵ درصد اعتبار ملی و ۱۵ درصد از محل  اعتبارات استانی  اختصاص یافت.

وی ادامه داد:  کل این اعتبارات ۲۱ میلیارد تومان از محل تملک دارایی، ۲۹ میلیارد تومان از محل بخش توازن و ۹ میلیارد تومان از محل  ارزش افزوده اختصاص یافته است.

فرماندار فردیس  اضافه کرد : این اعتبار برای اجرای  ۶۱ پروژه عمرانی بین ادارات شهرستان توزیع می شود که امیدوارم این پروژه ها به انجام برسد.

وی اظهار داشت: بودجه امسال نسبت به سال گذشته حدود ۳۰ میلیارد تومان بود  ۷۰ درصد افزایش یافته است، این بودجه صرف  پروژه های آموزشی، ورزشی، خدماتی ، آب و فاضلاب ، بهداشت ،فرهنگی،کشاورزی می شود.

اینانلو گفت: با وجود اینکه هشت سال از تبدیل فردیس به شهرستان می گذرد اما  این شهرستان در بیشتر بخش ها  از جمله آموزشی، ورزشی، فرهنگی، کشاورزی و بهداشت و درمان با کمبود و مشکلاتی مواجه است.

وی با اشاره به جمعیت ۱۰۰ هزارنفری آموزش و پرورش ناحیه ۲ کرج و شهرستان در فردیس بیان داشت: از این تعداد  ۸۰ درصد دانش آموزان فردیسی  و ۲۰ درصدآنان کرجی است که باید نسبت به تفکیک آموزش و پرورش فردیس اقدام کرد.

فرماندار فردیس گفت: اگر اداره آموزش و پرورش شهرستان فردیس از ناحیه ۲ کرج منفک شود بسیاری از مشکلات آموزشی  منطقه مرتفع خواهد شد.

وی با بیان اینکه بیشتر ادارات شهرستان فردیس ساختمان ملکی ندارند و استجاری هستند، بیان داشت: تاکنون شهرداری های فردیس و مشکین دشت اجاره ساختمان این ادارات را پرداخت کرده اند اما الان با مشکل مواجه اند.

اینانلو از دستگاههای اجرایی شهرستان خواست در جذب اعتبارات تخصیص یافته شهرستان را از اداره کل تلاش کنند و هر جا نیاز به  مکاتبه داشت با  فرمانداری  در میان بگذارند.

فرماندار فردیس  افزود: بیمارستان ۲۶۰ تختخوابی دولتی فردیس ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد اما هنوز تکمیل نشده و قرار بود درپایان دولت دوازدهم به بهره برداری برسد.

وی بیان داشت : تلاش ها بر تکمیل پروژه ملی معطوف شده است.

وی با اشاره به پتانسیل خوب شهرستان فردیس در زمینه ورزش دارد، افزود: فردیس نیازمند توجه در امر ورزش است تا سرانه های ورزشی افزایش یابد.

فرماندار فردیس گفت: جهاد کشاورزی اقدامات بسیار خوبی در بخش آبیاری قطره ای در این شهرستان انجام داده است نیازمند توجه ویژه به جهاد کشاورزی شود.

 جلوگیری از آب گرفتگی ها ،تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی،احداث تصفیه خانه فاضلاب شهری،بازسازی مدرسه های فرسوده از جمله مواردی بود که در این نشست مطرح شد.

شهرستان ۶۰۰ هزارنفری فردیس در جنوب کلانشهر کرج مرکز استان البرز قراردارد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …