یکشنبه , 9 اردیبهشت 1403

البرز آماده تاسیس شهرک تخصصی نساجی کشور است

رئیس انجمن تخصصی صنایع همگن نساجی، پوشاک و چرم البرز از آمادگی کامل بخش خصوصی برای تاسیس شهرک تخصصی نساجی و پوشاک نمونه کشور خبر داد.

البرز آماده تاسیس شهرک تخصصی نساجی کشور استبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز؛ یداله مالمیر با اشاره به اینکه با راه اندازی  این شهرک 30 هزار نفر در دو مرحله اشتغالزایی می شود گفت: تسریع در تاسیس این شهرک همت والای مدیران  دستگاه های اجرایی در رفع برخی دست اندازهای غیر طبیعی را طلب می کند. 

وی گفت: اهمیت تاسیس شهرک تخصصی نساجی و پوشاک البرز در بستر رونق تولید، صادرات و ایجاد اشتغال درحدی است که علاوه بر سرمایه گذاران البرز، کارآفرینان صنایع نساجی استان های همجوار نیز برای سرمایه گذاری در راه اندازی این شهرک اعلام آمادگی کرده اند.

وی افزود: در این راستا تاکنون حدود ۸۰۰ واحد تولید پوشاک استان تهران نیز برای مشارکت در سرمایه گذاری در این شهرک اعلام آمادگی کرده اند.

رئیس انجمن تخصصی صنایع همگن نساجی، پوشاک و چرم البرز گفت: اکنون ۱۰ سال است که با اعلام  موافقت دولت قبل، مقدمات ایجاد این شهرک را  فراهم کرده ایم، اما وعده ها و موافقت های کتبی و شفاهی دولتمردان برای رفع موانع تاسیس آن درحد شعار باقی مانده و عملیاتی نشده است.

مالمیر افزود:  این مشکل در شرایطی خودنمایی می کند که  در سال ۹۴ طرح توجیهی ایجاد این شهرک تخصصی در کارگروه امور اقتصادی استانداری البرز و سایر کارگروه ها با موافقت حداکثری مواجه شد و در سال ۹۵ در سفر رییس جمهور وقت به استان  مورد موافقت قرار گرفت.

وی افزود: در پی موافقت رییس جمهور وقت با تأسیس شهرک تخصصی نساجی و پوشاک البرز، وزارت صنعت، معدن وتجارت در نامه شماره ۱۳۷۲۰۸ مورخ ۱۱ اسفند ۹۵ دستور رییس جمهور وقت را برای اجرا به مسوولان ابلاغ کرد، اما بنا به دلایل مبهم تاکنون این ابلاغیه رسمی نتیجه ای در برنداشته است.

رئیس انجمن تخصصی صنایع همگن نساجی، پوشاک و چرم البرز به عرصه و اعیانی مجتمع هزار هکتاری فخر ایران به عنوان مکان در نظر گرفته شده برای تاسیس شهرک تخصصی نساجی البرز اشاره کرد.

وی گفت: سال های متوالی است که بخش اعظم این مجتمع قدیمی که زمانی«فخر ایران زمین» نام گرفته بود، اکنون از حیز انتفاع خارج و بلا استفاده رها شده است، لذا بنا به وعده دولتمردان مقرر شده بود با تأسیس شهرک تخصصی نساجی در دل این مجتمع ، تحولی شگرف در رونق کارآفرینی، تولید و صادرات را در استان و کشور تجربه کنیم.

وی افزود: اکنون که دولت سیزدهم و استاندار البرز توسعه کار آفرینی، اشتغال زایی و رفع موانع تولید را در دستور کار ویژه قرار داده اند، امید است چالش حاد یک دهه تاخیر و انتظار در راه اندازی این شهرک تخصصی در استان برطرف شود.

مالمیر با اشاره به نشست اخیر هیات رییسه انجمن نساجی البرز با مدیران مجتمع فخر ایران برای انعقاد تفاهم نامه همکاری های مشترک، اظهار امیدواری کرد در آینده نزدیک در مسیر تحقق این همکاری ها، بستر برای ایجاد این شهرک تخصصی در اراضی بلا استفاده رها شده این مجتمع مهیا شود.

وی گفت: با سرمایه گذاری بخش خصوصی برای  احداث این  شهرک در فاز نخست، ۳۰۰ کارخانه جدید با جذب بیش از ۱۰ هزار نفر و در فاز دوم برای ۳۰ هزار نفر اشتغال پایدار ایجاد خواهد شد.

رئیس  انجمن تخصصی صنایع همگن نساجی، پوشاک و چرم البرز در ادامه این گفتگو به اعلام آمادگی فعالان اقتصادی کشور چین برای مشارکت و همکاری در صنعت نساجی ایران و تاثیر آن در توسعه صادرات  اشاره کرد.

مالمیر گفت: با برنامه ریزی در این راستا علاوه بر حضور در بازار چین، زمینه مناسبی برای توسعه صادرات پوشاک کشور، در بازارهای هدف 2 کشور فراهم  خواهد شد.

رئیس جمهور در قالب نوزدهمین سفر استانی هیات دولت و در سال «تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» به منظور بررسی اولویت‌های توسعه بخشی و تصمیم گیری برای رفع مشکلات مردم فردا پنجشنبه ۱۸ فروردین ماه به استان البرز سفر می‌کند.

آیت الله سیدابراهیم رئیسی پیش از این به ۱۸ استان شامل هرمزگان، قم، یزد، لرستان، زنجان، سمنان، اردبیل، فارس، خوزستان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، ایلام، کهگیلویه وبویراحمد، بوشهر، گیلان، گلستان، مازندران و مشهد سفر کرده است.

استان البرز دارای ۲۰۰ واحد صنعتی در حوزه نساجی،پوشاک و چرم است.

 

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …