شنبه , 1 اردیبهشت 1403

برگزاری جشنواره” بهار تا بهار” در ایران کوچک

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز گفت: ایران کوچک «البرز» با بر پایی جشنواره «بهارتا بهار» به استقبال ایام پیروزی انقلاب اسلامی و نوروز ۱۴۰۱می رود.

برگزاری جشنواره بهار تا بهار در ایران کوچکبه گزارش خبرگزاری، صدا و سیما مرکز البرز، فریدون محمدی گفت : :برنامه‌های متنوعی در قالب این جشنواره برای ایام پیروزی انقلاب اسلامی و نوروز سال جدید تدارک دیده ایم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز گفت: در جشنواره «بهار تا بهار» دستاورد‌های هنرمندان البرزی در زمینه صنایع دستی، لباس اقوام ایرانی، سوغات و بازی‌های محلی و پخت غذا به نمایش گذاشته می‌شود.

او افزود: این جشنواره با برنامه‌های متنوعی در کاخ تاریخی مروارید از دهه مبارک فجر تا چهاردهم فروردین ماه سال ۱۴۰۱ همراه است.

همچنین برپایی جشنواره صنایع دستی در ایام تعطیلات نوروز۱۴۰۱ در محور کرج – چالوس یکی دیگر از اقداماتی است که مدیر کل میراث فرهنگی استان البرز به آن اشاره کرد.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز با اشاره به نشست هماهنگی ستاد اجرایی خدمات سفر‌های استان که عصر پنجشنبه هفتم بهمن ماه با حضور استاندار البرز برگزار شد، گفت: تمام مدیران کل عضو ستاد شامل ۲۲ دستگاه اجرایی و فرمانداران و معاونان استانداری در این نشست حضور داشتند.

او گفت: پیش بینی می‌شود امسال با تغییر شرایط کرونایی شاهد افزایش تعداد مسافران نوروزی در البرز باشیم و برهمین اساس کمیته‌های مختلف برای خدمات سفر نوروزی در استان شکل گرفته است.

محمدی افزود: کمیته‌های مختلف شامل حمل و نقل جاده ای، خدمات امداد نجات، خدمات انتظامی و امنیتی، ترافیک شهری، هماهنگی امور شهرداری‌ها و دهیاری ها، برنامه ریزی آمار، خدمات اسکان و رفاه، نظارت و تنظیم بازارتجارت، ارزیابی عملکرد ورسیدگی به شکایات در استان فعال شده است.

همچنین کمیته خدمات بهداشت و سلامت و محیط زیست دانشگاه علوم پزشکی و اورژانس البرز، کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات نیز در البرز فعالیت ویژه خواهند داشت.

مدیرکل میراث فرهنگی البرز با تاکید بر اینکه برنامه‌های نوروزی با محوریت پیشگیری از شیوع کرونا دنبال می‌شود، گفت: دستگاه‌های نظارتی در ابعاد مختلف بهداشتی و درمانی، پیشگیری از تخلفات و گرانفروشی در ایام نوروز حضور پررنگ و فعالی برای آن‌ها تعریف شده است.

مهمترین برنامه‌های اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان البرزدر ایام نوروز بر اطلاع رسانی گسترده در خصوص اماکن گردشگری و استقرار کیوسک‌های اطلاع رسانی و همکاری تنگاتنگ با رسانه‌های جمعی و نصب پلاکارد دنبال خواهد شد.

محمدی بیان داشت: تشکیل حداقل ۲۰ تیم نظارتی تلفیقی از ادارات مرتبط با حضور تشکل‌های گردشگری برای نظارت بر خدمات سفر از مهمترین برنامه‌ها در استان البرز است.

استان البرز با گسترده جغرافیایی پنج هزارو۸۰۰ کیلومتر مربع دارای ۵۵۰ اثر تاریخی و طبیعی ارزشمند است که در ایام نوروز هزاران گردشگر از این جاذبه‌ها دیدن می‌کنند.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …