یکشنبه , 9 اردیبهشت 1403

استاد دانشگاه و پژوهشگر:انقلاب اسلامی به زنان هویت بخشید

به گزارش ایرنا، عطیه افخمی ستوده در نشست سرگروه های حلقه های صالحین مدارس متوسطه  استان البرز که روز سه شنبه در سالن شهدای آموزش و پرورش ناحیه چهار کرج برگزار شد،افزود: اگر بخواهیم به آنچه انقلاب اسلامی ایران به جامعه زنان ایرانی اعطا کرده است اشاره کنیم باید از یک مجموعه نام ببریم که مهم ترین آن را می توان هویت بخشی به زنان دانست.

وی بیان داشت: زنان ایرانی توانستند با اتکا به نفس و توانمندی‌های خود در عرصه‌های مختلف سیاسی اجتماعی فرهنگی ورزشی، علمی و اقتصادی بدرخشند.

وی خاطرنشان کرد: افزایش تعداد پزشکان زن در دوران پس از انقلاب و مقایسه آن  با تعدادی که قبل از انقلاب بود و همچنین تعداد سمن ها و انجمن های مردمی نهادی که با محوریت بانوان شکل گرفته که نشان از مشارکت اجتماعی زنان در روزهای پس از انقلاب دارد.

افخمی یادآورشد: بررسی تعداد زنان تحصیلکرده و سطح تحصیلات آنها در این سال ها نیز بسیار قابل توجه است و نشان از توانمندی زنان ایرانی و تلاش آنها برای تحقق اهدافشان است که جمهوری اسلامی ایران بستر این اتفاق را برایشان فراهم کرده است.

وی تصریح کرد: زنان در دوران پیش از انقلاب از نظر اجتماعی و نقش آفرینی در پست های مدیریتی و حکومتی جایگاهی نداشتند و فقط زنان اقشار مرفه و حاکمان سیاسی به عنوان مشاور حضور داشتند آنها نیز به دلیل تبعیت از الگوهای غربی مروج بی بند و باری و فساد بوده اند و در این شرایط زنان مومن و پر تلاش در این دوران با تربیت فرزندان مومن نقش بسزایی در پیروزی انقلاب داشتند. 

وی ادامه داد: نقش کلیدی زن در تربیت و پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی انکارناپذیر است لذا می‌بینیم دشمنان نیز برای رسیدن به اهداف خود این مورد را هدف قرار داده و نقشه های خود را ابتدا در باره این گروه از جامعه اجرایی می کند لذا ضرورت دارد در گام دوم انقلاب زنان مورد توجه و اهمیت بیشتری قرار بگیرد و نقش و هویت خود را پیش از گذشته بپذیرد و برای ایفای نقش مادری تلاش مضاعف کنند. 

استاد دانشگاه و پژوهشگرالبرزی عنوان کرد: رسالت اصلی ما تبیین نقش مهم زنان و مادران در عرصه‌های مختلف و فراهم سازی حضور و مشارکت قشر عظیم زنان کشور در مقدرات نظام اسلامی و تربیت نسلی آگاه در دهه پنجم انقلاب است.

وی تاکید کرد: حفظ و نگهداری انقلاب اسلامی امروز یکی از مهمترین وظایفی است که بر دوش نسل جوان گذاشته شده و در این مسیر زنان نقش بسیار تاثیرگذاری دارند.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …