پنجشنبه , 13 اردیبهشت 1403

استاندار البرز: توسعه صادرات نیازمند روحیه جهادی است

مجتبی عبداللهی  در نشست شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی که عصر شنبه در محل اتاق بازرگانی استان برگزار شد، با بیان اینکه صادرات برای ما از اهمیت بالایی برخوردار است، افزود: در ابتدا باید به صورت دقیق از موضوعات و چالش های صادرات در البرز آگاهی داشته باشیم.

وی تاکید کرد:چالش های صادرات در کارگروه های تخصصی مورد بررسی قرار می گیرد.

وی ادامه داد: بر این اساس ضروری است در  کارگروه ها با حضور مسوولان مربوطه و صاحبنظران این حوزه  به صورت تخصصی به بررسی مسایل و ارایه راهکار اقدام شود.

عبداللهی گفت: با تمام توان در کنار تجار و بازرگانان البرزی هستیم و تسهیلات لازم را برای فعالیت آنها فراهم می کنیم ولی مشروط به اینکه فعالان این عرصه، پرداخت مالیات و صادرات خود را از البرز انجام دهند.

رشد اقتصادی هشت درصد در افق ۱۴۰۱ برای البرز دنبال می شود

استاندار البرز گفت: طبق برنامه ها و چشم انداز های ابلاغی باید در سال ۱۴۰۱ رشد اقتصادی هشت درصد را محقق کنیم و با توجه به ظرفیت های استان می توانیم دستاوردی فراتر از افق تعیین شده داشته باشیم.

جلسات تخصصی رفع موانع صادرات در البرز برگزار می شود

عبداللهی با تاکید بر اینکه اداره گمرک و سازمان استاندارد البرز باید برای تجار استان خدمات ویژه ارایه دهد، افزود: به صورت مستمر طی نشست های ویژه و تخصصی به احصا و حل موانع و چالش های توسعه تجارت در استان می پردازیم و از سوی دیگر نیز انتظار داریم تجار و بازرگانان استان تمامی فعالیت های خود مانند پرداخت مالیات، ایجاد دفاتر مرکزی، دریافت کارت بازرگانی و تسهیلات  خود را از البرز دنبال کنند.

با حمایت از تجار و بازرگانان تحول حقیقی در اقتصاد استان را رقم خواهیم زد

عبداللهی گفت: درصدد هستیم ظرفیت فعالیت شهرک های صنعتی استان را به صد در صد برسانیم، اختیارات بانک ها را برای اعطای تسهیلات افزایش دهیم و با کمک تجار و تولید کنندگان شاهد تحول حقیقی در اقتصاد استان باشیم.

وی افزود: ضرورت دارد که فعالیت های واحدهای تولیدی و تجار در استان دنبال شود تا از محل فعالیت آنها اقتصاد استان پویا تر شود و از عواید مالیات و عوارضی که در البرز پرداخت می شود، زیرساخت های استان را تقویت کنیم. 

بخش خصوصی بازوان قدرتمند ما برای تحقق توسعه استان هستند

استاندار البرز گفت: بخش خصوصی بازوان قدرتمند ما در راستای تحقق اهداف توسعه ای استان هستند و به طور قطع این همراهی ها متقابل خواهد بود و راه افزایش درآمد آنها را هموار خواهیم کرد.

شهرک ها و واحدهای صنعتی نیروگاه های chp و تصفیه خانه های فاضلاب ایجاد کنند

عبداللهی افزود: واحدهای تولیدی و شهرک های صنعتی استان می توانند با ایجاد نیروگاه های خورشیدی و تصفیه خانه های فاضلاب نسبت به تولید برق و آب مورد نیاز خود اقدام کنند و صرفه اقتصادی نیز از این امکانات داشته باشند.

شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی خروجی عملیاتی و نتیجه ملموس داشته باشد

استاندار البرز گفت: باید جلسات را به گونه ای مدیریت و برنامه‌ریزی کنیم که خروجی عملیاتی و نتیجه ملموس داشته باشد.

وی افزود: در کنار مسایل و موضوعات که سر راه توسعه صادرات قرار دارد باید اخلاق صادرات را نیز رعایت کنیم تا اعتماد پایدار دنیا را به کیفیت و کارآیی کالای ایرانی جلب کنیم. 

بستر بسیار خوبی برای جلب مشارکت بخش خصوصی در حوزه عمرانی البرز فراهم است

استاندار البرز گفت: از فعالان اقتصادی استان درخواست داریم با توجه به ارتباطات خود، سرمایه گذاران تخصصی در حوزه هایی همچون عمرانی نیز معرفی کنند تا با حمایت از آنها به منافع مشترک برسیم.

وی افزود: انتظار می رود اتاق بازرگانی استان در خصوص راه اندازی نمایشگاه دائمی تسریع و تلاش بیشتری کنند.

عبداللهی گفت: باید از ظرفیت های فرودگاه پیام بویژه در بخش کارگو نهایت بهره برداری را داشته باشیم چراکه بستر بسیار خوبی برای توسعه صادرات در این منطقه فراهم است.

استان البرز داری سه هزارو ۵۰۰ واحد تولیدی و صنعتی است.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …