یکشنبه , 9 اردیبهشت 1403

اردوگاه دانش آموزی شهید بهشتی البرز نیازمند توسعه است

فرشته فهمیده روز دوشنبه درگفت و گو با ایرنا اظهارداشت: وجود اردوگاه‌های فرهنگی- تفریحی دانش‌آموزی ظرفیتی مناسب برای تقویت روحیه آینده‌سازان و تمرین مسئولیت‌پذیری و مهارت‌آموزی به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه اردوگاه های البرز ظرفیتی دارد که می‌توان در ۴ فصل سال از آن با رویکرد ملی واستانی از آن استفاده کرد: اردوگاه‌های دانش‌آموزی مکانی امن برای اجرای برنامه‌های غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان در طول سال هستند.

وی بیان داشت: اردوگاه های دانش آموزی در استان‌ها تحت پوشش آموزش و پرورش قرار دارند تا دانش‌آموزان از امکانات و تجهیزات آنها در قالب برنامه تفریحی، سرگرمی و مهارت‌آموزی برخوردار شوند.

فهمیده هدف اصلی از راه‌اندازی اردوگاه‌ها را  رشد شخصیتی، اجتماعی و مهارتی دانش‌آموزان ذکر کرد و یادآورشد: در این فضاها دانش‌آموزان اولین قدم برای تجربه استقلال، خودباوری، اعتماد به نفس و زندگی گروهی را برمی‌دارند.

وی تصریح کرد: جمعیت بالای دانش‌آموزی البرز که با جمعیت کل تعداد زیادی از استان‌های کشور برابری می‌کند، نیاز به امکانات و زیرساخت‌های فرهنگی و آموزشی از جمله اردوگاه‌های دانش‌آموزی دارد.

وی با بیان اینکه در راستای سند تحول بنیادین با عنوان توسعه فضاهای اردوگاهی دانش‌آموزی، روند بازسازی، بهسازی، زیباسازی، توسعه و تجهیز اردوگاه های آیت الله طالقانی و شهید بهشتی کردان از سال گذشته در دستور کاری این استان قرارگرفت،افزود: برگزاری اردوی دانش آموزی موجب شکوفایی استعدادها، تعمیق یادگیری، تمرین آموخته‌ها، مسئولیت‌پذیری، مشارکت و همکاری و آشنایی با فرهنگ‌های بومی، منطقه‌ای و ملی می‌شود.

معاون پرورشی وفرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز درخصوص اردوگاه شهید بهشتی ادامه داد: این اردوگاه فرهنگی- تربیتی در ابتدای جاده کردان- ساوجبلاغ که دارای آب و هوای پاک، سالم و طبیعتی بکر با چشم‌انداز زیبایی است، واقع شده، اما به امکانات و نیروی انسانی لازم نیازمند است.

وی گفت: برای احیای اردوگاه شهید بهشتی کمیته‌ای در آموزش و پرورش البرز تشکیل شده است تا این اردوگاه طبق برنامه سازماندهی شود.

فهمیده افزود: این فضا با توجه به موقعیت ممتاز جغرافیایی و امکانات مناسبی که دارد می‌تواند محل مناسبی برای استفاده دانش‌آموزان و فرهنگیان باشد.

وی ادامه داد: از سال گذشته تا کنون اقدامات مناسبی برای ساماندهی وضعیت اردوگاه فرهنگی – تربیتی شهید بهشتی انجام شده است اما با توجه به وسعت آن، توسعه و تجهیز این اردوگاه دانش

آموزی در البرز نیاز به ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار دارد.

استان البرز ۴۷۳ هزار دانش آموز دارد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …