سه شنبه , 18 اردیبهشت 1403

آمریکا: دیپلمات‌های آمریکایی میان لهستان و شهر لویو اوکراین در تردد هستند

ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا عصر چهارشنبه به وقت محلی گفت که “کریستینا کوین” کاردار آمریکا تیم دیپلماتیک این کشور را در لویو هدایت می کند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اظهار داشت: انتظار داریم تا زمانی که شرایط امنیتی مساعد باشد، دیپلمات ها به کار خود ادامه دهند.

پرایس ادامه داد: آنها در لویو می‌توانند خدمات کنسولی اضطراری به آمریکایی های خواهان خروج از اوکراین ارائه دهند. این دیپلمات ها با شرکای اوکراینی ما در ارتباط هستند و مأموریت های مهمی دارند که می توانند در لویو انجام دهند.

پیش از این، وزارت خارجه آمریکا دستور تعطیل شدن سفارت این کشور در کی‌یف پایتخت اوکراین را و انتقال آن را به غرب این کشور در شهر لویو صادر کرد.

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که به دلیل افزایش نیروهای روسیه در مرز با اوکراین واشنگتن در حال انتقال سفارت کشور خود از کی‌یف به لویو در غرب اوکراین است.

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه ۲۱ فوریه/ ۲ اسفندماه با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو اعلام کرد کشورش استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانتسک را به رسمیت شناخته و در کاخ کرملین قراردادهای همکاری و دوستی را با سران این جمهوری‌ها امضا کرد.

پیش از این اقدام پوتین، هفته قبل از آن دومای روسیه از پوتین خواسته بود استقلال جدایی طلبان دونباس از اوکراین را به رسمیت بشناسد.

منطقه دونباس در شرق اوکراین از مناطق دونتسک و لوگانسک و نیز چند منطقه روس نشین دیگر تشکیل شده و این دو استان در سال ۲۰۱۴ پس از تغییر حکومت در اوکراین به طور یکجانبه از کی‌یف اعلام استقلال کردند.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …