جمعه , 10 فروردین 1403

آبشار ویسادار جلوه‌ای زیبا از طبیعت دلبرانه استان گیلان + فیلم

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، استان گیلان همواره همانند نگینی سبز و درخشان بر پهنه خاک ایران می‌درخشد و در چهار فصل سال، طبیعت سحرانگیز و بکر خود را با جلوه‌ای نو و مثال زدنی به آدمی عرضه می‌کند.

شاید به جرات بتوان گفت کمتر کسی وجود دارد که در ایام مختلف سال، جاذبه‌های گسترده گردشگری و طبیعی استان گیلان را برای تفریح و مسافرت انتخاب نکند و این استان بی‌نظیر و زیبا در تمامی طول سال میزبان مسافران و گردشگران از جای جای جهان است.

جاذبه‌های طبیعی این استان بسیار گسترده است به گونه‌ای که باید به تنهایی، زیبایی‌ها و مواهب طبیعی گیلان را به‌طور مجزا معرفی کرد.

 استان گیلان  بیش از 4 هزار آبشار دارد اما دراین  سرزمین بکر و مثال زدنی آبشارها، آبشارویسادار به تعبیر بسیاری، زیباترین و خیره کننده‌ترین آبشار این استان است.

زیبایی منحصر به فرد، نمای خیره کننده، صدای ریزش آب از بلندای آبشاری در دل جنگل، تماشای شاخ و برگ درختان در کنار آواز پرندگان این ندا را مدام در ذهن آدمی تکرار می‌کند که آبشار بی‌نظیر ویسادار، آبشاری از جنس آرامش، زیبایی، طراوت و زندگی سرشار است.

آبشار ویسادار از مناطق دست نخورده و جاذبه‌های بکر گردشگری و طبیعی استان گیلان است؛ این پدیده زیبای طبیعی در شهر پره سر رضوانشهر واقع شده  و در طول چهار فصل سال جلوه‌ای نو و خیره‌کننده را از خود به‌نمایش می‌گذارد.

این آبشار در شهرستان رضوانشهر، 16 کیلومتری شهر پره سر، دهستان ییلاقی ارده و در نزدیکی روستایی به نام  آوَوییار واقع شده است روستایی که مردمی مهمان نواز و خونگرم دارد که در تمامی طول سال با آغوشی باز پذیرای مسفران و گردشگران هستند.

آبشار ویسادار با شهر تالش تنها 30 کیلومتر فاصله دارد؛ اگر از شهر رشت به سمت بندرانزلی حرکت کنیم با ادامه مسیر به رضوانشهر و بعد از شهر زیبای رضوانشهر در منطقه پونل با در پیش گرفتن جاده رشت آستارا به شهر زیبای پره سر می‌رسیم.

  آبشار ویسادار سومین آبشار مرتفع استان گیلان است که شکل خاص دیواره صخره‌ای آن  ویژگی و نمای منحصر به فردی به این نعمت زیبایی خدایی در گیلان داده است؛ جلوه متفاوتی که در کمتر مناظر طبیعی کشور به‌چشم می‌خورد.

در مسیر زیبای منتهی به این آبشار، لمس زیبایی‌های طبیعی جاده به‌گونه‌ای زیاد است که گردشگران و علاقه‌مندان طبیعت را غرق در خود می‌کند و آدمی با این حجم از زیبایی تنها قدرت بی‌انتهای زیبایی خدا را لمس می‌کند.

 جاده منتهی به آبشار ویسادار از دو سو با درختان سر به فلک کشیده  و کوه پوشیده از سرسبزی احاطه شده و هر چه که بیشتر در آن پیش می‌رویم این تصاویر روح نواز، دلبرانه‌تر جلوه می‌کند.

 با نزدیک شدن به این آبشار و از فاصله‌ای تقریباً طولانی صدای ریزش قطرات خروشان آب از آبشار ویسادار به گوش می‌رسد و آرامشی وصف ناپذیر را با خود به ارمغان می‌آورد؛ آرامشی که جان، دل و جسم  هر ببیننده‌ای را مبهوت خود می‌کند.

ارتفاع این پدیده بی‌نظیر 15 متر است و آب از ارتفاع 15 متری از فراز ساختاری سنگی به شکل نیم دایره، بر روی صخره‌ای تیره رنگ جاری می‌شود که حکم دیواره  آبشار را دارد و با شکوهی وصف ناپذیر برگرفته از عظمت خدا، جلوه‌ای متفاوت را به ظاهر این آبشار می‌دهد.

این دیواره به‌صورت لایه لایه به مرور زمان شکل گرفته و جلوه‌ای زیبا را پدید آورده است؛ آب این آبشار پس از سقوط در حوضچه‌ای در پای آن ریخته می‌شود که توسط همین دیواره‌ها احاطه شده و تصویری خارق العاده را به‌وجود آورده است.

تمامی اطراف آبشار ویسادار پوشیده از درختان تنومند و سرسبز است و در فاصله چند متری آن، ریشه‌های کهنه و قدیمی این درختان به شکل خاصی در هم تنیده و بر روی زمین پهن شده است و علاوه بر زیبایی‌های منحصر به فرد مناظر اطراف، تصویری نو و بکر از طبیعت را ترسیم کرده است.

زیبایی‌های طبیعی و ظاهری این آبشار به‌گونه‌ای زیاد است که برخی تغییرات دست آدمی هیچ تاثیری بر گستردگی این زیبایی‌ها نداشته است.

در مقابل این آبشار در ارتفاعی بالاتر، پلی فلزی قرار دارد که فرصت تماشای زیبایی جلوه‌های طبیعی این مناظره زیبا را صد چندان می‌کند، به‌نحوی که می‌توان بر روی پل ایستاد و منظره سقوط بی‌امان قطرات آب را از ارتفاع 15 تری بر دل جنگل تماشا کرد.

این آبشار کمی پایین‌تر از سطح زمین اطراف خود قرار گرفته و این ویژگی موجب می‌شود ظاهر آبشار با جلوه‌ای متفاوت دیده شود؛ برای دسترسی به بالای آبشار پله‌های صخره‌ای وجود دارد تا با استفاده از آن‌ها  بتوان در بالای صخره‌های دیواره آبشار قرار گرفت.

 حوضچه پای آبشار همواره مملو از آب زلال و پاک است و خنکای این آب زلال همواره در طول تمامی فصول وجود دارد به گونه‌ای که در فصل تابستان می‌توان با قرار گرفتن در کنار آبشار، سرمای هوای زمستان را یادآوری کرد.

در اطراف این آبشار کلبه‌هایی سنتی به منظور مکان‌های تفریحی و اقامتی ایجاد شده است و در این کلبه‌ها علاوه بر فراهم آوردن امکانات رفاهی، صنایع دستی و محصولات بومی و محلی منطقه به مسافران و گردشگران عرضه می‌شود.

 آبشار ویسادار گوشه‌ای کوچک از طبیعت دلبرانه گیلان است؛ جلوه‌ای وصف ناپذیر که تنها با دیده جان قابل لمس است،

قدرت بی‌انتهای زیبایی خداوند در جای جای استان گیلان به‌گونه‌ای دیده می‌شود که اگر مناطق و مناظر مختلف طبیعی و گردشگری گیلان را برای مسافرت انتخاب کنید به‌درستی به این امر دست پیدا می‌کنید که پرودگار مهربانی‌ها برای آفرینش زیبایی‌های استان گیلان سلیقه و هنر ویژه صرف کرده است.

گزارش از متین شکری مقدم

انتهایی پیام/

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …