فرشید علیزاده روز دوشنبه درگفت و گو با ایرنا هدف از اجرای این طرح را سنجش و شناسایی وضعیت سواد حرکتی دانش آموزان دوره ابتدایی شهری، توسعه ویزگی های جسمانی و سواد حرکتی، افزایش سرانه فعالیت بدنی دانش آموزان و اطلاع رسانی وآگاهی بخشی به دانش آموزان، اولیاء و جامعه در مورد سواد حرکتی و فعالیت بدنی ذکر کرد.
وی خاطرنشان کرد: ساحت زیستی بدنی سند تحول بنیادین در دوره ابتدایی وآینده نگری برای سلامت دانش آموزان اقدام به اجرای این بسته تحولی در سال تحصیلی۱۴۰۱-۱۴۰۰ کرده است.
وی بیان داشت: این پروژه در دو مرحله با همکاری مدیران، معاونان، آموزگاران تربیت بدنی، آموزگاران پایه و والدین در ماه مهر و اسفند اجرا می شود.
علیزاده وضعیت دانش آموزان و مشاوره های حرکتی آنان درفاصله بین سنجش اولیه و سنجش ثانویه را از مهمترین بخش های این بسته تحولی عنوان کرد و یادآورشد: آموزگاران تربیت بدنی، والدین و آموزگاران پایه نقش مهمی در اجرای موفقیت آمیز این طرح ملی دارند.
وی اضافه کرد: ضعف سواد حرکتی موجب بروز مشکلاتی در سلامت و آسیب های فراوان برای دانش آموزان شده است.
علیزاده ادامه داد: اگر دوره ابتدایی دوره طلایی نظام تعلیم و تربیت در عرصه خواندن، نوشتن، تربیت و ادب است، در حوزه حرکت و تربیت بدنی این دوران به مراتب طلایی تر و مهمتر است.
معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش البرزافزود: تربیت بدنی در آموزش و پرورش به معنی تربیت از راه شرکت جویی در فعالیت های بدنی است و امروز با ترویج تربیت بدنی می توان تربیت کودکان را قوی تر کرد.
وی تاکید کرد: گوشی های تلفن همراه، تلویزیون و اینترنت، سرگرمی های دانش آموزان را به سکون کشانده و آنان را به شدت دچار فقر حرکتی کرده است.
استان البرز حدود ۵۰۰ هزار دانش آموز دارد.