سه شنبه , 11 اردیبهشت 1403

حماسه حضور در ۱۳ آبان سر خط مهم ترین اخبار البرز

هفته گذشته ( هشتم تا چهاردم آبان ماه ) رویدادها و اخبار مهمی در حوزه‌های مختلف از جمله اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی در استان البرز رخ داد که در این گزارش به بخشی از این رویدادهای مهم در سرزمین ایران کوچک خواهیم پرداخت.

خشکسالی و طبیعت بی رمق البرز عنوان یکی از  گزارش هایی است که  هفته گذشته به آن پرداخته شد، گزارشی که در آن به استمرار خشکسالی ، کم بارشی و برداشت بی رویه آب از منابع سطحی و زیر زمینی در این سال ها به بلایی برای نابودی آب ها، خاک ، مرگ گونه های گیاهی در مراتع و گسترش نقاط بیابانی در استان کم وسعت البرز اشاره شده است.

فعال شدن ۹۶ درصد جایگاه های بنزین در استان پس از وقفه ای که در روند خدمات رسانی در این بخش ایجاد شده بود نیز یکی دیگر از اخبار مهم هفته گذشته بود.

در این خبر به نقل از فهیمه السادات قلندرزاده مدیر روابط عمومی شرکت پخش فرآورده های نفتی استان البرز آورده شده بود  که با تلاش کارشناسان فنی ۹۶ درصد جایگاه‌های عرضه سوخت استان به مدار فعالیت بازگشتند.

یکی از اخبار جالب هفته گذشته در استان البرز حکم متفاوت یک قاضی برای راننده متخلف کرجی بود، با این مضمون که دادیار شعبه ۱۰ اجرای احکام کیفری کرج راننده متخلفی که پلاک خودرو خود را مخدوش کرده بود را ملزم به پخش تراکت قوانین راهنمایی و رانندگی کرد.

صادر شدن احکام قطعی زمین خواری سه هزار میلیارد تومانی در شهرستان نظرآباد پرونده مهمی که مورد تاکید ریاست قوه قضاییه برای اینکه سریع تر به سرانجام برسد، نیز هفته گذشته بر روی خروجی خبرگزاری ایرنا به نقل از رییس کل دادگستری البرز قرار گرفت.

حسین فاضلی هریکندی در این خبر عنوان می کند که در این پرونده برای ۲۲ متهم، احکام قطعی متعددی از قبیل حبس، انفصال و جزای نقدی صادر شده است.

هفته ای که گذشت به عنوان هفته پدافند غیر عامل نامگذاری شده بود، نامگذاری که از سرتیتر اخبار ایرنا البرز نیز به دور نماند در هفته گذشته چندین خبر با موضوع پدافند غیر عامل برروی خروجی رفت که از جمله سید داود حاجی میررحیمی رییس مرکز آموزش عالی امام خمینی(ره) وزارت جهاد کشاورزی در نشست تخصصی آموزشی و نوآوری در پدافند غیر عامل کشاورزی در مرکز آموزش عالی امام خمینی (ره)  وزارت جهاد کشاورزی  مستقر درمشکین دشت شهرستان فردیس استان البرز اعلام کرد که  بیش از ۲ دهه از تاسیس سازمان پدافند غیرعامل می گذرد و به فعالیت بیشتری نیاز است .

در کنار اخبار اقتصادی، بخش ورزشی خبرگزاری نیز بی نصیب از خبرهای مهم نبود، بازی روز جمعه تیم لیگ برتری فوتسال مقاومت با سن ایچ، آغاز رقابت های لیگ برتر هندبال بانوان کشور و برگزاری دیدار تیم های هوادار و شهرخودرو به میزبانی البرز از جمله اخباری است که در بخش ورزشی قرار گرفت.

یکی دیگر از اخبار مهم هفته گذشته در خصوص شیوع طاعون نشخوارکنندگان بود، بیماری که نه تنها البرز بلکه برخی دیگر از استان های کشور را درگیر کرده است، البته این بار خبری خوب منتشرشد با این مضمون که طاعون نشخوارکنندگان کوچک در البرز به مهار کامل نزدیک شده است.

فردین حکیمی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز اعلام کرده بود که با اقدامات پیشگیرانه و مراقبتی در زیستگاه های استان، روند بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک کاهش یافته و به مرحله مهار کامل نزدیک شده است.

چالش صنعتگران در پی خلف وعده مسوولان به نقل از یداله مالمیر نایب رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز نیز در هفته گذشته و درنشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی به  آن پرداخته شد.

مالمیر در این باره گفته بود که خلف وعده  مسوولان ۱۰ سال پیش کشور در پرداخت یارانه ناشی از افزایش قیمت سوخت به بخش صنعت، این بخش را با چالش مواجه کرده است.

در حالی که در روزهای پایانی هفته خبری مهم و مسرت بخش با این مضمون که  با اقدام به موقع و و مقتدرانه جان برکفان دلاور نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، عملیات نیروی دریایی ارتش تروریست آمریکا برای سرقت نفت جمهوری‌ اسلامی ایران در دریای عمان ناکام ماند، سردار سرتیپ دوم پاسدار رمضان شریف سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراسم راهپیمایی ۱۳ آبان در کرج با اشاره به ناکامی آمریکا در حمایت از دزدان دریایی و شکست های پیاپی جبهه استکباری در منطقه و جهان گفت: امروز پژواک اضمحلال آمریکا همه دنیا را فرا گرفته است.

راه اندازی شبکه ملی اطلاعات در کشور موضوعی است که در هفته های اخیر خیلی به آن پرداخته شده و با توجه به برخوداری البرز از ظرفیتی به نام منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام، بنا به گفته مسوولان مقرر شده که منطقه ویژه فناوری اطلاعات در پیام راه اندازی شود.

نادر ثناگو مطلق مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی پیام در نشستی که با حضور معاون وزیر اطلاعات و ارتباطات برگزار شد عنوان کرد  که با توجه به استقرار زیرساخت های مناسب فناوری ، منطقه ویژه فناوری اطلاعات در این محدوده ایجاد می شود.

از سوی دیگر علی اصغر انصاری معاون وزیر ارتباطات وفناوری اطلاعات  نیز بر این موضوع صحه گذاشت و در همین نشست بیان کرد که ظرفیت های منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام در راستای توسعه هر چه بیشتر شبکه ملی اطلاعات به کار گرفته می شود.

بارانی شدن هوای استان از دیگر موضوعاتی بود که  هفته گذشته خوشحالی مردم را به همراه داشت، خبری خوش که پس از ماه ها که کم بارشی در کشورر و البرز این بار نوید آمدن روزهای بارانی پاییزی را  داد؛اگرچه در میان خبرهای خوب بارندگی، اخباری مبنی برهشدار سطح نارنجی برای بخش کشاورزی البرز از سوی مدیر کل مدیریت بحران استانداری صادر شد.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری البرز گفت: با توجه به کاهش محسوس دما و ورود سامانه بارشی ، هشدار سطح نارنجی برای بخش کشاورزی استان صادر شد.

۵۱۹ هکتار مکان با کاربری ناسازگار و مزاحم شهری در شهرستان فردیس از دیگر اخباری است که در هفته گذشته به نقل از معاون فرماندار این شهرستان به آن پرداخته شده است.

بهزاد پرویزی معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری فردیس اعلام کرده بود که بر اساس مطالعات صورت گرفته شهر فردیس دارای ۵۱۹ هکتار مکان با کاربری ناسازگار و مزاحم شهری نظیر مراکز نیروگاهی و نفتی است.

یکی دیگر از اخبار هفته گذشته  البرز، موضوع  کرونا بود  که بیش از 2 سال است کشور و جهان را درگیر کرده است . در حالی با واکسیناسیون گسترده ای که امروز شاهد آن هستیم شاهد کاهش روند شیوع این ویروس نسبت به گذشته هستیم اما همچنان این ویروس منحوس در کمین نشسته و شواهد نشان از احتمال شیوع مجدد این ویروس را می دهد.

به همین منظور  سخنگوی قرارگاه مقابله با کرونا استان البرز با اشاره به خیز دوباره کرونا در برخی استان های همجوار و شیوع ویروس های فصل سرما، از ساکنان البرز خواست با رعایت کامل پروتکل ها و واکسیناسیون از شیوع موج ششم کرونا جلوگیری کنند.

بازدهی سرمایه های بیمه شدگان تامین اجتماعی را نیز از دیگر اخبار خوشایندی بود که هفته گذشته بر روی خروجی ایرنا قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری سازمان تامین اجتماعی «شستا» در سفر یک روزه خود به استان البرز  با اشاره به مشارکت این شرکت در پروژه های کلان عمرانی و اقتصادی کشور اعلام کرد که میزان بازدهی و کارایی سرمایه های بیمه شدگان این سازمان افزایش می یابد.

متروی کرج، موضوع مهمی که سالها است دغدغه مردم استان البرز شده و در هفته گذشته هاشم موسوی سرپرست سازمان تامین اجتماعی کشور اعلام کرد که موانع پروژه های نیمه تمام عمرانی کشور از جمله قطار شهری کرج  در حوزه تعهدات شرکت شستا وابسته به  این سازمان بررسی و مرتفع می شود.

تجلیل نماینده ولی فقیه در البرز  و امام جمعه کرج در خطبه های این هفته نماز این شهرستان از اقدام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ناکام گذاشتن دزدی دریایی آمریکایی ها نیز از مهم ترین اخباری بود که می توان به آن اشاره کرد.

در آخرین روز هفته باز هم خبری مسرت بخش از سبزپوشان سپاه بر روی خروجی قرار گرفت، خبری با این محتوا که شب گذشته تعدادی از سرشاخه های اصلی تهدیدکنندگان امنیت مردم و جامعه دریک عملیات غافلگیرانه توسط سربازان گمنام امام زمان سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز بازداشت شدند.

در کنار اخباری که به صورت مکتوب بر روی خروجی قرار گرفته، با فعال شدن بخش فیلم هفته گذشته یکی انتشار فیلم های خبری متنوع با موضوعات مختلف بودیم فیلم هایی مانند طرح دستگیری سارقان در البرز و مراسم روز ۱۳ آبان در کرج که به خوبی توانسته بود بخش هایی از این اخبار را در قالب فیلم ارسال کنند.

البرز که به دلیل مهاجرپذیری و وجود اقوام مختلف «ایران کوچک» لقب گرفته است، سال ۱۳۸۹ با مساحت پنج هزار و ۸۰۰ کیلومتر و جمعیتی حدود سه میلیون نفر به عنوان سی و یکمین استان کشور شناخته شد.

این استان مهاجرپذیر با داشتن ۶ شهرستان طالقان، ساوجبلاغ، نظرآباد، اشتهارد، کرج و فردیس در کنار پایتخت ایران قرار گرفته و روزانه ۳۰۰ هزار نفر از آن به تهران در حال تردد هستند.

هر چند البرز از نظر مساحت کوچکترین استان کشور محسوب می شود اما جاذبه های طبیعی و تاریخی آن به خصوص جاده کرج – چالوس که به دروازه بهشت شمال ایران مشهور است، سالانه میلیون ها گردشگر داخلی و خارجی را به سوی خود می کشاند.

این استان یک هزار و ۴۵۰ کیلومتر آزاد راه، بزرگراه، راه اصلی و فرعی دارد و ۱۸ درصد ترافیک جاده ای کشور مربوط به راه های آن است.

فعالیت بیش از سه هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی و صنعتی و ۱۵۰ برند (الگو) در البرز، این استان را به یکی از قطب های صنعت و تولید در کشور تبدیل کرده است..

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …