سه شنبه , 11 اردیبهشت 1403

شهرستان دهلران سرزمینی چند هزار ساله با جاذبه‌های زیبای گردشگری+ تصاویر

به گزارش خبرگزاری تسنیم از دهلران، سرزمین اقلیم‌های متنوع، شهرستان دهلران در حالی این روزها هوایی بهاری را سپری می‌کند که در بسیاری از مناطق کشور سرما همچنان حکمرانی می‌کند.

شهرستان دهلران که در جنوب غربی کشور ایران قرار دارد از جمله مناطقی است که به لحاظ داشتن جاذبه‌های گردشگری حرف‌های زیادی برای گفتن دارد از اماکن تاریخی و مذهبی گرفته تا جاذبه‌های طبیعی و یادمان هشت سال دفاع مقدس.

این شهرستان که بیش از یک سوم خاک استان ایلام را در برگرفته تنها شهرستان این استان است که دارای چهار نقطه شهری دهلران، وسیان، پهله و میمه است که هرکدام دارای اقلیم آب وهوایی و جاذبه های خاص خود است.

با انجام بررسی ها و مطالعات انجام شده در دشت دهلران سابقه سکونت در این دشت به احتمال زیاد به 30 تا 40 هزار سال پیش باز می‌گردد که این نشان از تاریخ گرانبهای این دیار است.

شهرستان دهلران به لحاظ جغرافیایی از جمله نقاطی از کشور است که دارای 220 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق است و از جمله مناطقی است که در ایام اربعین حسینی پذیرای خیل عظیمی از زائران عتبات عالیات است که از این مسیر برای زیارت اقدام می‌کنند.

در بخش مرکزی شهرستان دهلران جاذبه هایی همچون آبگرم، غار خفاش و چشمه قیر وجود دارد که هر سال و در ایام نوروز گردشگران را به سوی خود جلب می کند.

در بخش موسیان شهرستان دهلران نیز تپه علی کش از جمله آثاری است که تاریخ و قدمت چند هزار ساله این منطقه را گواهی می‌دهد و از جمله مکان‌هایی است که مورد مطالعه بسیاری از کاوشگران قرار گرفته است.

در شمال شهرستان دهلران نیز بخش‌های پهله و میمه دارای آثار تاریخی متعددی همچون قلعه شیاخ، آبشارها و  سنگ نوشته‌ها است که نشان از تاریخ کهن این مناطق دارد.

در کنار جاذبه‌های طبیعی در این شهرستان بقاع متبرکه و امامزادگان بسیاری این سرزمین را متبرک کرده اند که از جمله آنها می‌توان به امامزاده سیدابراهیم (ع) در روستای بردی زرین آباد اشاره کرد که بلافصل فرزند امام محمدباقر (ع) است.

این شهرستان با توجه به اینکه در دفاع مقدس از جمله مناطق مهم و محل عروج شهدای زیادی بوده است از جمله مکان‌هایی است که مقصد بسیاری از کاروان های راهیان نور است.

یادمان شرهانی واقع در بخش موسیان از جمله این نقاط است که نامی آشنا برای حماسه‌سازان سال‌های خون و شهادت است زیرا محل عروج بسیاری از همرزمانشان بوده است.

این شهرستان هم اکنون و با همت مسئولان شهرستان آماده استقبال از گردشگرانی است که در ایام نوروز این منطقه را برای گذران تعطیلات خود انتخاب می کنند.

سیدحسینعلی موسوی فرماندار شهرستان دهلران در این زمینه اظهار داشت: این شهرستان بر اساس آمار در سال گذشته میزبان 200 هزار مسافر نوروزی بوده که پیش بینی می‌شود امسال این رقم 15 درصد افزایش داشته باشد.

وی گفت: برای خدمات دهی بهتر همه دستگاه‌های خدمات‌رسان, 2 پایگاه امداد و نجات, 7 مرکز فوریت پزشکی, 10 مدرسه با بیش از 70 کلاس درس به همراه نیروهای امنیتی برای ایام نوروز بسیج شده‌اند تا مسافران نوروزی با خاطره‌ای خوب این شهر را ترک کنند.

گزارش از روح‌الله کرمی

انتهای پیام/

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …