یکشنبه , 9 اردیبهشت 1403

پلیس فتا البرز به خرید اینترنتی شب یلدا هشدار داد

سرهنگ رسول جلیلیان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: کلاهبرداران در آیین های مناسبتی مانند شب یلدا  که مردم  خریدهای خاص  دارند با ترفندهای مختلف درصدد خالی کردن حساب های بانکی آنان هستند.

وی اضافه کرد که با توجه به نزدیکی شب یلدا کلاهبرداران  با سوء استفاده از این موقعیت با درج آگهی‌های اغواکننده مانند جشنواره‌های فروش ویژه و تخفیفی در شبکه‌های اجتماعی اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کنند. 

وی خاطرنشان کرد: افراد سودجو با استفاده از ترفند های جذاب  تبلیغاتی مانند معرفی اجناس ارزان تلاش می‌کنند تا خریداران و کاربران اینترنتی را که از آگاهی لازم در این زمینه برخوردار نیستند به سمت لینک های جعلی خود هدایت نموده تا بتوانند به اهداف مجرمانه دست یابند.

جلیلیان افزود: در چنین شرایطی هوشیاری کاربران برای پیشگیری از سرقت های الکترونیکی بسیار حائز اهمیت بوده که با حفظ آن می توان مانع از برداشت های غیرمجاز حساب های بانکی شد.

وی خاطرنشان کرد: آگاهی کاربران از نحوه استفاده  از کارت های بانکی و فضای اینترنتی در انجام  عملیات رمزگذاری می تواند به پیشگیری از مشکلات در این فضا کمک کند.

وی  اظهار داشت: مردم برای خریدهای مجازی قبل از هراقدام، از اصلی بودن صفحه سایت و آدرس اینترنتی مطمئن تا گرفتار درگاه های جعلی یا برداشت های غیرمجاز نشوند.

وی افزود: در چنین شرایطی کلاهبرداران با ترفند خاصی نظیر  ایجاد صفحات جعلی پرداخت های بانک و فروشگاه های مجازی جعلی  از کاربران اطلاعات بانکی، شماره کارت، رمز اینترنتی CVV۲ و تاریخ انقضای کارت را  اخذ  و سپس اقدام به برداشت غیر مجاز  می کنند.

رییس پلیس فتا البرز خاطرنشان کرد: مردم  هنگام پرداخت اینترنتی  از صحت و اصالت درگاه ها اطمینان حاصل کنند.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …