سه شنبه , 11 اردیبهشت 1403

برداشت آب از منابع زمینی در استان البرز باید کاهش یابد

به گزارش  خبرگزاری تسنیم از  کرج،  مجتبی عبداللهی در بازدید ازتصفیه خانه کرج و راه آهن سراسری در استان البرز  با بیان اینکه باید امکانات و زیرساخت های لازم برای بهره برداری از حق آبه استان از محل سدهای مستقر را فراهم کنیم، اظهار داشت : 55 میلیون مترمکعب حق آبه جدید برای البرز اختصاص یافته است.

وی افزود: برای بهره برداری کامل از این حق آبه باید تصفیه خانه ها و زیرساخت های لازم فراهم شود.

استاندار البرز با بیان اینکه  اکنون 80 درصد نیاز آب شرب البرز از منابع زیرسطحی بهره برداری می‌شود و با اعمال کامل حق آبه جدید به 70 درصد می‌رسد، بیان کرد:  با رایزنی‌های ملی صورت گرفته درصدد هستیم رینگ آبرسانی البرز را محقق کنیم تا بستر لازم برای دریافت حق آبه جدید به میزان 60 میلیون مترمکعب فراهم شود.

عبدالهی اضافه کرد: با توجه به ظرفیت‌های اقلیمی البرز باید میزان برداشت از سفره های زیرزمینی را به 50 درصد برسانیم تا منابع زیرسطحی فرصت سیراب شدن را پیدا کنند.

وی در بازدید از حریم راه آهن سراسری در کرج با اشاره به اینکه حریم این راه آهن و بویژه ساخت و سازهای جدید و قدیمی آن باید ساماندهی و رسیدگی شود، گفت:  ضرورت دارد که این منطقه از سوی مسئولان مربوطه و شهرداری مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی با اشاره به لزوم رفع مشکلات در دیدارهای مردمی از سوی مسئولان دولتی در استان البرز، گفت: دوباره از این منطقه بازدید خواهم کرد و روند تحول در آن را از نزدیک رصد می کنم.

انتهای پیام/س

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …