یکشنبه , 9 اردیبهشت 1403

مشاور وزیر جهاد کشاورزی: صنعت زنبورداری در کشور احیاء شود

مرتضی حنیفه زاده  پنجشنبه با حضور در استان البرز، از اتحادیه سراسری زنبورداران ایران زمین و آزمایشگاه آنالیز و کنترل کیفی عسل اتحادیه بازدید کرد که در این بازدید میر محسن موسویان مدیرعامل اتحادیه سراسری زنبورداری ایران  و سید محسن موسوی مدیر تعاون روستایی استان البرز او را همراهی می می کردند.

مشاور وزیر جهاد کشاورزی در این بازدید گفت: در نشست کنسرسیوم عسل که چندی پیش برگزار و تفاهم نامه ای نیز منعقد گردید قول داده شد تا تمام کمک های ممکن تجمیع تا صادرات عسل احیاء شود و از این طریق بتوانیم ارزآوری بیشتری برای کشور داشته باشیم. 
وی خاطر نشان کرد: این اقدام فقط به نفع زنبورداری نیست زیرا اگر صنعت زنبورداری احیاء شود ، باغات بسیار قوی تر خواهیم داشت و امنیت غذایی دیگر مورد تضعیف قرار نخواهد گرفت.
حنیفه زاده بیان داشت: ما امروز از یک مجموعه عالی و مردمی که با تکیه بر دانش بومی وتوان جوانان ایرانی موفق به راه اندازی آزمایشگاه تخصصی آنالیز کیفی عسل و تولیدات مربوط به زنبور عسل ایجاد شده بازدید کردیم. 
وی از مدیرعامل اتحادیه ملی زنبورداران خواست تا شرایطی ایجاد نمایند تا زمینه همکاری دوسویه بین دانشگاه و تولید کنندگان فراهم شود و این آزمایشگاه در اختیار تمام تولید کنندگان ، پژوهشگران ودانشجویان قرار گیرد تا با تحقیق و پژوهش ومطالعات لازم نیازهای صنعت زنبورداری را برای تهیه پروتکل های تولید برابر استانداردهای تبیین شده بازارهای بین المللی فراهم نمایند.
 مشاور وزیر جهاد کشاورزی از تمام زنبورداران خواست که تلاش کنند تا نهضت مردمی کشاورزی و زنبورداری را احیا کنند تا بتوانیم در راستای اعتلای کشاورزی ایران حرکت نمائیم.

بر پایه آخرین سرشماری در مهر ماه سال ۹۸، حدود ۹۸ هزار زنبورستان و نزدیک به ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار کلنی زنبور عسل در کشور موجود است، میانگین تولید عسل در هر کندو را حدود ۱۱ کیلوگرم و میزان رشد تولید این محصول در سال ۹۸ نسبت به سال ماقبل ۲۴ درصد برآورد می‌شود.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …