یکشنبه , 16 اردیبهشت 1403

فضای کار و تلاش در روستاهای البرز احیا شود

«مجتبی عبداللهی » روز پنجشنبه در دیدار با اهالی روستاهای شهرستان طالقان که در سالن جلسات حوزه استاندار برگزار شد، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، افزود: تمام روستاهای البرز بر اساس تقسیم بندی های صورت گرفته مصوب سال ۸۸ در مجلس شورای اسلامی جزو روستاهای محروم کشور و مشمول اعتبارات سه درصد از درآمدهای نفتی نمی شوند.
وی با بیان اینکه تنها ۲ روستا از ۲۷۰ روستای البرز شامل این طرح می شوند، ادامه داد: امید است که این امر برای البرز نیز اجرایی شود تا آثار آن در روستاهای البرز مشهود شود.
عبداللهی گفت: برای سفر رییس جمهوری به استان البرز موضوعات فراوانی را در این راستا مطرح کرده ایم که نوید تحول و بهبود شرایط را می دهد.
وی افزود: برای بهسازی و آسفالت راه های روستایی نیز اداره کل راهسازی استان البرز باید به صورت ویژه وارد عمل شود.
استاندار البرز ادامه داد: اهالی روستا نیز باید در خصوص آب و برق و طرح ها و برنامه های توسعه روستا کمک کنند تا امور با سرعت بیشتری پیش برود.
وی افزود: در خصوص پوشش تلفن همراه نیز مدیرکل ارتباطات استان باید رسیدگی کند و طرح هادی روستاهای طالقان نیز ظرف مدت حدود سه ماه باید مورد بررسی و اجرا قرار گیرد.
عبداللهی بیان داشت: وسعت روستاها باید منطقی صورت گیرد و به طور قطع رضایت روستاییان را نیز مد نظر داریم.
وی افزود: باید از تغییر کاربری اراضی کشاورزی به جد جلوگیری کنیم چراکه این امر حیاتی است و حتی مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز  است چراکه گسترش ویلاسازی، اراضی کشاورزی را از بین می برد و بافت های روستایی را تغییر می دهد.
استاندار البرز اضافه کرد: هتل سازی و اقامتگاه های روستایی می تواند تمام مردم را از مناطق خوش آب و هوا برخوردار کند و صرفه اقتصادی نیز دارد.

استان البرز دارای ۲۷۷ روستا است .

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …