شنبه , 15 اردیبهشت 1403

۸۳ خانه هلال در مناطق محروم البرز خدمات آموزشی و بهداشتی ارائه می دهند

محمد باقر خلفی روز دوشنبه درگفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تاکنون بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از اعضای جوانان و داوطلبان جذب این خانه های هلال شده و حدود ۲ هزار نفر از آنان آموزش های لازم را فرا گرفته اند.

وی  افزود: خانه هلال پل ارتباطی است که می تواند نقش موثری را در تأمین نیازهای اقشار آسیب پذیر و محرومان ایفا کند و فرصت مناسبی برای خدمات رسانی به مردم در نقاط محروم و دور افتاده است.

خلفی  بیان داشت:  با تاسیس خانه های هلال  به دنبال توسعه آموزش های امدادی و فرهنگ سازی در بین اقشار توانمند هستیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر البرز افزود: عضو گیری برای فعالیت های آموزش همگانی، پاسخگویی به موقع و مناسب در زمان حوادث و مخاطرات ، ایجاد بسترهای تاب آوری هرچه بیشتر جوانان از جمله  اهداف راه اندازی خانه های هلال به شمارمی رود.

خلفی در بخش دیگری از سخنان خود به اجرای اجرای کمپین آموزشی «برای  هم بمانیم»   در خانه های هلال این استان پرداخت و خاطرنشان کرد: این کمپین  با هدف آموزش و ارتقای مهارت های عمومی جوامع محلی و روستایی که در رده آسیب پذیری بالاتری قرار دارند، برپا شده است.

وی گفت: کمپین  برای هم  بمانیم  با مشارکت و حمایت مالی کمیته بین المللی صلیب سرخ و نیز همکاری دفتر ارتقا سلامت وزارت بهداشت در خانه های هلال استان همگام با خانه های هلال کشور در حال اجرا است.

وی  ، رویکرد این کمپین را آموزش پیشگیری از  کرونا، تبلیغ و تاکید بر واکسیناسیون برای ایمنی جامعه، آموزش کمک های اولیه و آمادگی در برابر مخاطرات برشمرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر  پیشگیری از بیماری کرونا و قطع زنجیره ابتلا از طریق ترویج واکسیناسیون و رعایت پروتکل‌های بهداشتی را یکی از اهداف این کمپین برشمرد و افزود: ارتقای پاسخگویی و واکنش در برابر حوادث و بحران‌ها به کمک ظرفیت سازی و توانمندکردن جوامع محلی با افزایش کمی و ارتقای سطح آموزشی در خانه‌های هلال در مناطق روستایی و کم‌برخوردار شهری و آماده‌سازی اعضای این خانه‌ها برای واکنش اضطراری در برابر بحران‌ها و آگاه سازی و توانمندسازی جوامع محلی و روستایی از دیگر اهداف برگزاری این کمپین می باشد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …