جمعه , 31 فروردین 1403

۸۰ هزار سفیر سلامت در مدارس البرز فعالیت دارند

سالار قاسمی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود:  با توجه به بازگشایی مدارس ، سفیران سلامت در فضاهای آموزشی اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از شیوع  کرونا و سایر بیماری ها در بین دانش آموزان  به عمل می آورند.

وی خاطرنشان کرد: سفیران سلامت در مدارس مسوول توجه، توصیه و نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی هستند که این وظیفه در دوران همه گیری ویروس کووید ۱۹ نقش بسزایی پیدا می کند.

قاسمی گفت که در این وضعیت کرونایی  ترویج واکسیناسیون همگانی، آموزش شستشوی مرتب و صحیح دست ها، رعایت فاصله فیزیکی مناسب، استفاده از ماسک و نظارت بر رعایت بهداشت تنفسی و تهویه مناسب در مدارس از وظایف سفیران سلامت است.

وی  با اشاره به اینکه دانش آموزان برای انتخاب محل نشستن خود در کلاس ها باید  فاصله فیزیکی را مدنظر قرار دهند و با سایر همکلاسی های خود در تمام جهات یک متر و نیم فاصله داشته باشند،اضافه کرد: دانش آموزان باید از هرگونه تجمع در داخل مدرسه، حیاط، کارگاه، نمازخانه، کتابخانه و آزمایشگاه خودداری کنند که این مهم از سوی سفیران سلامت در مدارس مورد توجه قرار می گیرد.

 وی تصریح کرد: ۲۰ درصد دانش آموزان ابتدایی و ۱۰ درصد دانش آموزان دوره اول و دوم متوسطه عضو گروه سفیران سلامت مدارس استان البرز هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز با بیان اینکه سفیران سلامت با محوریت مدارس به عنوان یک راهکار خود مراقبتی در کشور مطرح است،عنوان کرد: سفیران سلامت در بستر شبکه آموزشی شاد نیز اقدام به تهیه و بارگذاری پیام های آموزشی در مدارس به صورت آموزش حضوری دانش آموزان در مدارس  و مجازی در بستر شبکه شاد می کنند.

وی ادامه داد: سفیران سلامت در مدارس توسط مراقبان و رابطان سلامت انتخاب می شوند تا در فضای مجازی و آموزش حضوری به همکلاسی ها  و سایر دانش آموزان نکات بهداشتی و سلامت را آموزش دهند.

قاسمی محورهای آموزش سفیران سلامت دانش آموز در مدارس را در زمینه سبک زندگی سالم، سلامت روانی و عاطفی، تغذیه سالم، سلامت فردی، پیشگیری از استعمال دخانیات و سایر مواد مخدر، پیشگیری از بیماری های واگیر و غیرواگیر، سلامت زیست محیطی، اصول ایمنی و پیشگیری از آسیب ها ذکر کرد.

وی یادآورشد: برنامه تربیت سفیران سلامت دانش آموزی از سال ۱۳۹۴ با همکاری ۲ وزارتخانه آموزش و پرورش و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در تمام مقاطع تحصیلی، آغاز و هر ساله بر اساس دستورالعمل ابلاغی از سوی معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش اجرا می شود.

استان البرز حدود ۵۰۰ هزار دانش آموز دارد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …