جمعه , 10 فروردین 1403

کدام خانواده شهید از مبارزه با فساد ناراحت می‌شود؟

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی‌همدانی ظهر جمعه در خطبه‌های نماز جمعه شهر کرج که در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) برگزار شد، با اشاره به دوازدهم آذرماه سالروز تصویب قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۳۵۸ و روز قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، بیان داشت: مسئله قانون و قانون‌مداری مثل مسئله عدالت اجتماعی که ثمره و نتیجه قانون است از مباحث مهم جامعه است و تا عدالت اجتماعی محقق نشود افرادی خود را ملزم به رعایت آن نمی‌دانند و با تمرد از قانون هرج‌ومرج درست می‌کنند.

قانون حافظ امنیت جامعه است

وی در ادامه بابیان اینکه در مرحله اول حکومت‌ها با روش‌هایی که هر جامعه‌ای دارد قوانین عادله را وضع می‌کنند و بعد با التزام و رعایت قانون و قانون‌مداری افراد جامعه عدالت اجتماعی محقق می‌شود، اظهار داشت: عدالت اجتماعی یکی از اهداف رسالت انبیای عظام بوده است و این مطلب را در سیره همه پیامبران به‌ویژه سیره رسول مکرم اسلام می‌توانید دنبال کنید.

امام‌جمعه کرج با تأکید بر اینکه پیامبر اسلام در مورد کسانی که به حریم قانون تجاوز می‌کردند مطلقاً گذشت نداشتند، گفت: حضرت قانون را در مورد قانون‌شکنان با سرعت و بدون مسامحه و با رعایت عدل اجرا می‌کردند و در مورد نزدیکان خودشان سخت‌گیری‌شان بیشتر بود.

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر اینکه قانون حافظ امنیت جامعه است و نمی‌شود به بهانه‌های مختلف نادیده گرفته شود، یادآور شد: این مهم وقتی به نتیجه می‌رسد که حاکمان قبل از اجبار شهروندان به رعایت قوانین خودشان ملتزم باشند و به آن قانون عامل باشند تا بعد بتوانند دیگران را هم وادار به انجام کنند.

وی با تأکید بر اینکه قانون مداری افراد جامه متأثر از قانون‌گرایی حکمرانان است، خاطرنشان ساخت: نباید قانون مداری جامعه متوقف به قانون مداری حکومت و حکمرانان باشد اما عکس‌العملی است که به وجود می‌آید این حرکت این عکس‌العمل را خواهد داشت.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در ادامه با تأکید بر اینکه بعضی‌ها با این مسائل خیلی عادی برخورد می‌کنند درحالی‌که حساب‌وکتاب این مسائل خیلی سخت است، تصریح کرد: از رسول خدا صلی‌الله علیه و آله و سلم نقل است که در روز قیامت حاکمی را می‌آورند که هنگام اجرای حدود الهی یک تازیانه کمتر از حد معین‌شده زده است و در مقام بازخواست از او سوال می‌کنند می‌گوید خدایا به خاطر رحمت بر بنده تو این کار را کردم می‌خواستم رحم کنم.

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه افزود: به او جواب داده می‌شود که آیا تو از من نسبت به بندگانم مهربان‌تری؟ من از روی رحمتم برای او ۸۰ ضربه قراردادم اگر رحمت نداشتم ۱۰۰ ضربه می‌زدم حالا تو از من رحیم‌تر شدی؟ سپس امر می‌کند که وی را به آتش بیفکنند شخص دیگری را می‌آورند که یک تازیانه زیادتر زده است و در مقام بازخواست می‌گوید خدایا به خاطر این، این کار را کردم که از معاصی تو بازدارم یکی بیشتر زدم که دیگر دنبال این کارها نرود دستور داده می‌شود که وی را هم به آتش بی اندازند، قانون و دستور خداست و قانون باید اجرا شود درست به همان شکلی که وضع‌شده است.

وی ادامه داد: وقتی کسی در رأس کاری قرار گیرد ولو خودش درستکار باشد و اهل سوءاستفاده نباشد اما خواه‌ناخواه اطرافیان و وابستگانی دارد که ممکن است درصدد سوءاستفاده از مقام و موقعیت او بربیایند و برخلاف مصالح عمومی انتظاراتی داشته باشند که تن دادن به آن‌ها به‌منزله زیر پا گذاشتن احکام و قوانین و حدود الهی و منافع عمومی است اینجا باید محکم ایستاد و اجازه نداد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز در ادامه با تأکید بر اینکه این بحث کلی است و نخواهید در ذهنتان تطبیق با موضوع خاصی کنید که البته قابل تطبیق است، گفت: بحث بنده کلی و راجع به قانون و رعایت آن است که در این رابطه از امام صادق علیه‌السلام نقل است وقتی آیات زکات نازل شد بنا شد عده‌ای بروند زکات را جمع کنند که به آن‌ها می‌گویند عامل یا جابی. این‌ها مأمور بودند که بروند زکات را جمع کنند و از خود آن زکات پولی به آن‌ها می‌دادند و درآمدشان از این راه بود و حکومت به آن‌ها مبلغی را می‌داد که در اختیار آن‌ها باشد یک عده از بنی‌هاشم یعنی بستگان پیغمبر که فقیر بودند خدمت رسول خدا رسیدند و عرض کردند یا رسول‌الله ما بستگان تو هستیم بنی‌هاشم هستیم اجازه بده ما جابی زکات یعنی مأمور جمع‌آوری شویم که ازآنجا چیزی به ما برسد حضرت فرمودند صدقه و زکات بر من و بر بنی‌هاشم حرام است و حق ندارید و در ادامه فرمودند که آیا گمان می‌کنید من شمارا بر دیگران ترجیح می‌دهم خیال کردید که بنی‌هاشم شدید اینجا نانی بازشده و این هم که قانون خداست جمع‌کردن زکات است و درآمدی دارد بگذار پسرعموها پسرعمه‌ها این کار را بکنند که چیزی گیرشان بیاید این‌طور نیست و این‌ها سیره رسول خداست.

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه افزود: در اجرای قانون و رعایت عدالت که باید یاد بگیریم و عمل کنیم تا جامعه آرامش داشته باشد و مزه عدالت را بچشد یک نمونه دیگر عرض کنم در جریان فتح مکه یک زنی است از قبیله بنی مخزوم که قبیله خاصی بودند و مرتکب سرقت شد و ازنظر قضائی هم جرمش ثابت شد؛ خویشاوندان این زن که هنوز روحیه طاغوتی و نظام طبقاتی دوران جاهلیت در ذهنشان بود و در آن‌ها مستقر بود اجرای حد الهی سرقت را نسبت به این خانم، ننگ خانواده اشرافی و تجملی خودشان می‌دانستند و برای ایشان معنا نداشت که این خانم را قطع ید و حکم خدا را برای او اجرا کنند لذا تلاش کردند و افتادند به این را ببین و آن را ببین که این حد الهی اجرا نشود اسامة بن زید که فرزند زید است که نزد پیغمبر اکرم شخصیت مورد قبولی بود.

امام جمعه کرج ادامه داد: خود أسامه هم پیش پیغمبر مثل پدرش ارج‌وقرب داشت او را واسطه کردند و او را خام کردند که برو پیش پیغمبر تو وجیه هستی پیغمبر حرف تو را گوش می‌کند بگو این خانم بالاخره جزو اشراف بوده از این بالاخره‌ها که میگویند بگو حد خدا را جاری نکنند به‌محض اینکه اسامه شروع کرد برای پیغمبر اکرم این حرف را بزند رسول خدا خشمگین شدند درصورتی‌که رسول خدا خیلی کم عصبانی می‌شدند و نادر است در تاریخ عصبانیت آن حضرت خشمگین شدند و با عتاب فرمودند که چه جای شفاعت است مگر می‌توان حدود و قانون خدا را بلا اجرا گذاشت و فوراً دستور مجازات را دادند، اسامه متوجه لغزش خودش شد و عذرخواهی کرد که این‌ها درس است.

وی بابیان اینکه گاهی اتفاق می‌افتد چنین اتفاقاتی در جامعه رخ می‌دهد و افراد دست به تلفن می‌شوند و واسطه‌گری می‌کنند، گفت: بگذارید دستگاه‌ها کار خودشان را بکنند در حدیث داریم رسول خدا علت انقراض حکومت‌ها را عدم اجرای قانون و عدم رعایت عدالت دانستند و می‌فرمودند قسم به خدایی که جانم در قبضه اوست در اجرای عدل درباره هیچ‌کس فروگذاری و سستی نمی‌کنم گرچه مجرم از نزدیکان من باشد.

خطیب نماز جمعه کرج با تأکید بر اینکه این روش پیغمبر و سیره رسول خداست که الگوی ما است، گفت: متأسفانه می‌بینیم که آقا مسئول فلان جا و فلان اداره و فلان قسمت است و خلاف قانون انجام می‌دهد و قانون را دور می‌زند تا فرد موردنظرش که احتمالاً صلاحیت‌های لازم را ندارد مسئولیت بگیرد خب این‌ها قانوندان‌های قانون‌شکن هستند و بعضی وقت‌ها این‌ها، این کارها را هم قانونی می‌کنند و سرپرست می‌گذارند مثلاً که باید بیشتر مواظب آن‌ها بود وقتی کسی کار قانونی را دور زد و کار خلاف قانون انجام داد و برخلاف قانون عمل کرد معنای این کار چیست یعنی من قانون را قبول ندارم معنای حرف عملاً این می‌شود کسی که برخلاف قانون کاری را انجام می‌دهد یعنی من قانون را قبول ندارم.

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه با اشاره به بیانات بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی در این رابطه، گفت: امام نسبت به چنین کسی فرمودند: غلط می‌کنی قانون را قبول نداری؛ قانون تو را قبول ندارد. جالب است بعضی وقت‌ها نکاتی گفته می‌شود تاکسی هم اعتراض می‌کند و تذکر می‌دهد نطق عده‌ای باز می‌شود. نامه‌پراکنی می‌کنند، حرف می‌زنند، فضای مجازی را آلوده می‌کنند؛ بعد امام در جای دیگری فرمودند: به همه آقایانی که می‌خواهند نطق کنند و اعلامیه بدهند و نمی‌دانم نامه سرگشاده بدهند و از این مزخرفات، اعلام می‌کنم برگردید به اسلام، برگردید به قانون … چقدر زیبا دعوت به قانون می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه قانون فصل الخطاب است و هیچ‌کس بالاتر از قانون نیست، گفت: همین امام رعایت قانون اساسی دوران طاغوت را بااینکه قبول نداشت تذکر می‌داد. خیلی جالب است. در تذکری به نخست‌وزیر وقت راجع به بعضی مصوبات دولت، تلگراف زدند: تصویب‌نامه غیرقانونی شما برخلاف شریعت اسلام و برخلاف قانون اساسی (قانون اساسی را امام قبول نداشت، انقلاب کردیم که همان را به هم بزنیم) و قوانین مجلس است (همان مجلسی که باز قبول نداشت) است اما متأسفانه بعد یک عده‌ای این‌طور بی‌اعتمادی و اختلاف درست می‌کنند.

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان البرز بابیان اینکه خیلی از این حرف‌هایی که در جامعه زده می‌شود و مطرح می‌شود باعث اختلاف است، عنوان کرد: ما احتیاج به وحدت داریم. حضرت امام دربیانی فرمودند: اختلافات از راه قانون‌شکنی‌ها پیش می‌آید. اگر قانون در یک کشوری حکومت کند، اختلافی دیگر نخواهد بود. چنانچه از صدر عالم تاکنون، تمام انبیا برای برقرار کردن قانون آمده‌اند و اسلام برای برقراری قانون آمده است… و امامین انقلاب هر دو قانون‌مدارند و حضرت آقا فرمودند: قانون اساسی، ستون فقرات نظام است.

امام جمعه کرج تصریح کرد: مرکز اصلی سلسله اعصاب نظام است. معیار و ضابطه است. قانون اساسی مثل ستون‌ها و پی‌های یک بنا است. اسلام در قانون اساسی تجسم و تبلور پیداکرده است. بحث ایشان راجع به قانون تا دلتان بخواهد هست. مراجعه کنید راجع به اصل قانون، قوانین اساسی، قوانین عادی، قوانینی که دستگاه‌ها می‌ریزند؛ این‌ها را باید نصب العین قرار دهیم.

آیت‌الله حسینی همدانی در بخش دیگری از بیانات خود با اشاره به شانزدهم آذرماه روز دانشجو، بیان داشت: در تاریخ معاصر ایران یکی از اصلی‌ترین جریانات اجتماعی که در تحولات سیاسی کشور نقش داشته، جنبش دانشجویی بوده است؛ و به‌خصوص بعد از انقلاب پررنگ‌تر و فعال‌تر و در مقاطع خاص وظیفه خودش را با بصیرت انجام داده است، ولو دشمنان تلاش کرده‌اند تا بانفوذ در این مجموعه روح استکبارستیزی و استقلال‌طلبی و آرمان‌خواهی آنان را از کار بیندازند اما تاکنون موفق نشده‌اند و ان‌شاءالله در آینده هم نخواهند شد. نه‌تنها دانشجویان بلکه ملت بزرگ ایران باروحیه استکبارستیزی و انقلابی که دارد دست از مبارزه با آمریکا و اذناب پلید و نوچه‌های زبون او نخواهد کشید و همیشه فریادش بر سر آمریکا بلند است.

وی با تأکید بر اینکه در طول این سال‌ها دانشجویان تلاش کردند تا نشان دهند که برای ارتقا سطح علمی و پیشرفت کشور احساس ضعف و انفعال و بن‌بست ندارند و در این زمینه موفق بودند و امروز در قدم‌های نخستین گام دوم انقلاب و توصیه‌های رهبر عزیزمان در بیانیه، عزم و اهتمام بیشتری برای تحقق آرمان‌های نظام اسلامی و مبارزه با دشمنان اسلام و انقلاب در این عزیزان دیده می‌شود، گفت: قطعاً دانشگاهیان اعم از استاد و دانشجو، باروحیه انقلابی با برنامه برای پیشرفت کشور شب و روز ندارند و به تهدیدهای استکبار هم توجه ندارند و همین تلاش و روحیه، خار چشم استکبار است و برای از کار انداختن این قشر فرهیخته جامعه برنامه دارند و پول خرج می‌کنند.

رئیس ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان البرز با تأکید بر اینکه روشی که مدتی است دنبال می‌کنند و عزیزان باید مواظب باشند که در دام نیفتند این است که با جنگ روانی و القا تفکرات خود، عناصر فعال و هوشمند و نخبه و دانشمند را با اهداف خود همراه کنند و از مسیر انقلاب جدا کنند، گفت: آقا فرمودند: مسؤولیت شما سنگین است؛ هم باید درس بخوانید، هم محیط سیاسی‌تان را بشناسید، هم روی محیط سیاسی اثر بگذارید و هم خودتان را ازلحاظ فکری و روحی آماده کنید. برای فردایی که بلاشک وزن این نظام متکی به معنویت یعنی نظام جمهوری اسلامی در معادله‌های جهانی بین‌المللی، ده برابرِ امروز خواهد شد. مطمئن باشید که ما چنین روزی را در پیش داریم و شما جوان‌های امروز، آن روز را خواهید دید… بعد فرمودند باید خودتان را ان‌شاءالله برای آن روز آماده کنید. خب این شاخص می‌خواهد.

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه به بیان برخی از شاخص‌های دانشجوی طراز با استفاده از بیانات رهبری پرداخت و گفت: ویژگی‌هایی مثل آرمان‌خواهی، ضدیت با استکبار، کمک به پیشرفت همه‌جانبه کشور به‌خصوص پیشرفت علمی و به دست آوردن مرجعیت علمی، کمک به اتحاد ملی، قطعاً تشکل‌های دانشجویی می‌توانند موجبات وحدت و انسجام ملی را فراهم کنند که حضرت آقا در اینجا بیانی دارند که اتحاد ملی چگونه به دست می‌آید که دانشجویان نقش مؤثری دارند. از ویژگی‌های دیگر حضور در عرصه‌های مبارزه با دشمنان ملت بوده است.

عدالت‌خواهی‏ یکی از وظایف اصلی و مهم جنبش دانشجویی‬ است

وی با تأکید بر اینکه عدالت‌خواهی‏ یکی از وظایف اصلی و مهم جنبش دانشجویی و دانشجویان مؤمن و بصیر البته به‌شرط اینکه در مسیر عدالت‌خواهی مصداق سازی صورت نگیرد چون ممکن است اشتباه شود، گفت: آقا دراین‌باره فرمودند: گفتمان عدالت‌خواهی را فریاد کنید؛ اما انتقاد شخصی و مصداق سازی نکنید. وقتی شما روی یک مصداق تکیه می‌کنید، اولاً احتمال دارد اشتباه کرده باشید… هم وسیله‌ای به دست می‌دهید برای این‌که آن زرنگ قانوندانِ قانون‏شکن -که من گفته‌ام قانون دان های قانون‏شکن خطرناک‌اند- بتواند علیه شما استفاده کند.

امام‌جمعه کرج در ادامه بابیان اینکه مبارزه علیه اشرافی گری و گرایش‌های انحرافی و فساد که دانشجویان به‌عنوان مؤذن جامعه و هشداردهنده باید در این زمینه خیلی فعال باشند، گفت: فساد عاملی است که مردم را از حکومت دلسرد می‌کند لذا همه وظیفه مبارزه با فساد را دارند اما عده‌ای باید زودتر عکس‌العمل نشان دهند و مطالبه گری کنند؛ که دانشجویان این نقش را دارند. امروز این مهم‌ترین و مطرح‌ترین مسئله‌ی کشور ماست از یک منظر و نسل جوان دانشجوی متعهد و مؤمن نمی‌تواند نسبت به آن بی‌تفاوت بماند. واقعاً امروز حقوق‌های نجومی و کسانی که کارنکرده حقوق می‌گیرند و امثال این‌ها را باید به جد مستندسازی و مطالبه کرد.

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر اینکه نقش مهم دیگری که عزیزان می‌توانند داشته باشد در این جهاد تبیین و جلوگیری از انحراف و تحریف است که گروه‌های خاص مثل دانشجویان مسئولیت بیشتری دراین‌باره دارند، افزود: در این دوره که همه قسمت‌های کشور در حال تحول هستند قشر مهمی که می‌تواند در عرصه‌های مختلف تحول به همه دستگاه‌ها کمک کند دانشجویان هستند که هم از جوانی و نشاط برخوردارند و هم علم و آگاهی لازم را دارند. در راه خدمت به کشور امروز هیچ عذری پذیرفته نیست.

وی در بخش دیگری از بیانات خود با اشاره به مسائل سیاسی، گفت: راجع به مذاکراتی که آمریکا و اروپا تلاش می‌کنند که بگویند هسته‌ای است، درحالی‌که این مذاکرات برای رفع تحریم‌هاست؛ آن چیزی که مسلم است و مردم ما خواهان آن هستند و دولت محترم هم دنبال می‌کند این است که تعامل باید دوطرفه باشد و در مرحله اول برای جلب اعتماد ایران باید تحریم‌ها بالکل برداشته شود تا ما قبول کنیم که با آن‌ها وارد مباحث دیگر شویم.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در بخش پایانی بیانات خود با اشاره به نکته استانی، گفت: به مسئولین اجرایی عرض می‌کنم که تمام سعی شما خدمت به مردم باشد و از ایجاد حواشی در عملکرد پرهیز کنید. دستگاه‌های اطلاعاتی، امنیتی، انتظامی، قضائی بدون اغماض در چهارچوب قانون به وظایف خود عمل کنید. به ملامت ملامت کنندگان و حرف زدن‌ها و حاشیه درست کردن‌ها و شایعه‌سازی‌ها و تهدیدها توجه نکنید. هر کس حقوق مردم را تضییع می‌کند ضامن است و باید پاسخگو باشد. به تذکراتی که از روی نُصح و خیرخواهی داده می‌شود توجه کنید و خود را بالاتر از قانون ندانید.

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه بعضی برای تبرئه خودشان حاضرند تمام دستگاه‌های حاکمیتی را با جوسازی و افترا و دروغ‌پراکنی زیر سوال ببرند و افکار عمومی را ناراحت کنند، گفت: گاهی انتقاد از یک روش و یک دستگاه است، قابل‌بحث است و مطالبه گری یعنی همین این‌ها اشکال ندارد اما در جلسه‌ی رسمی کسی به خودش اجازه دهد دستگاه‌ها را متهم کند و زیر سوال ببرد قابل‌پیگیری قضائی است و نباید مسامحه کنید فوراً پیگیری کنید تا هر کس که کم‌کاری و ناتوانی در کار دارد با مظلوم‌نمائی و امثال این روش‌ها فرار از پاسخ نداشته باشد. این استان و به‌خصوص شهر کرج به‌اندازه کافی مشکل دیده هست لذا با بی‌تدبیری مشکلاتش را افزون نکنید.

وی در ادامه بابیان اینکه یکی از مسائل مشکل‌ساز انتصابات غیرتخصصی و غیر کارشناسانه است، گفت: من مدتی صبر کردم پیغام تذکری هم فرستادم دیدم نه متأسفانه گوش شنوایی نیست و دائم هزینه درست می‌کنند برای منطقه ما. این مسلم است که شورای شهر طبق قانون حق ندارد و نمی‌تواند برای شهردار مصداق تعیین کند که چه کسی را برای چه مسئولیتی نصب کند؛ این از اختیارات شهردار است و خود او پاسخگوست؛ اما شورا حتماً باید از شهردار سوال کند که مبنای او برای انتخاب افراد چیست؟ کسانی که تحصیلات غیر مرتبط دارند را چرا درجاهای تخصصی نصب می‌کند و بدون استعلام که یک‌وقت اینجا عرض کردم این کار را نکنید و هزینه نسازید. چقدر باید هزینه بدهد این شهر؟!

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز بابیان اینکه من آنچه شرط بلاغ بود عرض کردم، گفت: مسائل شهر را پیچیده‌تر از این نکنید من دوستانه به شما تذکر می‌دهم. متأسفانه بی‌اخلاقی زیاد است. دستگاه مربوطه کسی را به اتهامی می‌گیرد؛ خب وظیفه‌اش است که بگیرد، چرا فشار می‌آورید؟ چرا تهمت می‌زنید؟ چرا ناسزا میگویید؟ بگذارید کارشان را بکنند. مسیرش طی می‌شود تا خب معلوم شود قضیه چیست و آیا درست عمل شده یا غلط عمل شده! همه این‌ها مسیر قانونی دارد. سکوت کنید تا ببینیم قضیه چیست. چرا هوچیگری و جنجال می‌کنید؛ با آرامش دستگاه‌ها رسیدگی می‌کنند تا حق مطلب روشن شود و الا هرج‌ومرج می‌شود.

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه نمی‌شود که هر کس هر کار خواست بکند یک عده بلند شوند یک‌چیزی بگویند، گفت: رسانه‌ها تقوا را رعایت کنند. خیلی بی‌تقوایی می‌کنند. ولو شخص محکوم هم شده باشد کسی حق جسارت و بی‌ادبی ندارد. بعضی وقت‌ها کسی را به اتهام می‌گیرند تا رسیدگی شود. اتهام که اصلش مشکلی ندارد. امکان دارد هرکسی را به اتهام موضوعی بگیرند بررسی می‌کنند دادگاه تشکیل می‌شود با مقدمات و مؤخرات تا محکوم شود و برود برای اجرا. تا آن لحظه و حتی بعدازاینکه معلوم شد کسی حق بی‌احترامی ندارد.

امام جمعه کرج ادامه داد: اگر برای یک عنوان کسی محکوم شد و عناوین دیگری داشت باز کسی حق ندارد عناوین دیگرش را به رخ بکشد. حرام شرعی است، منکر است. جرمش را می‌کشد. بی‌ادبی و بی‌اخلاقی در اسلام نداریم، در عرف نداریم، در روابط انسانی نداریم. این کارها را نکنید. فضای مجازی را آلوده می‌کنند یک عده. از این‌طرف و آن‌طرف با احقاد و کینه‌های گذشته خودشان می‌گویند خوب شد افتاد در جوب بگذار ما هم دو تا لگد بزنیم. این کار را نکنید. این چرخه می‌چرخد. خیلی از کسانی که من لااقل در استان دیدم راجع به کسی چیزی گفتند، فردایش خودشان مبتلا شدند. همین چرخه تکرار شد. از آن‌طرف عده دیگری فشار بیاورند به دستگاه‌ها. دستگاه‌ها با ضرس قاطع محکم و مستحکم وظیفه‌شان را درست انجام بدهند و ملامت هیچ ملامت کننده‌ای را اهمیت ندهند و به مر قانون عمل کنند.

کدام خانواده شهید از برقراری عدالت و مبارزه با فساد ناراحت می‌شود

وی بابیان اینکه بعضی‌ها به من می‌گویند حاج‌آقا این‌ها را نگو خانواده شهدا ناراحت می‌شوند، گفت: نمی‌فهمم این چه حرفی است که زده می‌شود. کدام خانواده شهیدی است که از برقراری عدالت و مبارزه با فساد که وابسته به او و به همین خاطر شهید شده ناراحت می‌شود. یک تهمت‌هایی می‌زنند افراد. هر حرفی حساب‌وکتاب دارد. لذا مواظب باشید دچار نشوید.

آمدن در مصلی برای کسی مصونیتی درست نمی‌کند

خطیب نماز جمعه کرج بابیان اینکه عده‌ای راجع به مصلی سوال کردند، گفت: مصلی آزاد است و فقط مربوط به شهرداری نبوده. هرکدام از دستگاه‌ها بخواهد برای مردم کاری بکند و پاسخ به مشکلات مردم بدهد و جلساتی که هست، مشکلی ندارد و مصلی آمادگی دارد اما اینکه با آمدن در مصلی مصونیتی برای کسی پیدا شود و تائیدی باشد این‌طور نیست.

توصیه فرهنگی امام جمعه کرج به مدیران

آیت‌الله حسینی همدانی در خاتمه گفت: یک توصیه فرهنگی هم دارم و آن اینکه عزیزان به‌خصوص مدیران بروند و فیلم سینمایی منصور که زندگی سرلشکر بسیجی شهید منصور ستاری را ببینند. در این فیلم نمادهای خوبی، به‌خوبی به تصویر کشیده شده است. روستازاده‌ای که نبوغ و خلاقیت و نخبگی خود را در راه انقلاب و استقلال کشور خرج کرد و با مدیریت جهادی و انقلابی و گفتمان ما می‌توانیم و با تکیه به توان داخلی، کشور را در مسیر خودکفایی در صنایع دفاعی قرارداد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …