جمعه , 14 اردیبهشت 1403

اخبار کوتاه از میاندوآب

فرمانده انتظامی میاندوآب روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بر اثر برخورد یک دستگاه خودرو سواری روآ با گله احشام در محور میاندوآب به میانه (سرچم) در محدوده شهر باروق، ۱۱ راس گوسفند تلف شدند.

سرهنگ فخرالدین رستم‌پور افزود: این حادثه شب گذشته در سه راهی روستای “قره‌سقل” از توابع بخش مرکزی شهرستان باروق روی داد.

وی اضافه کرد: در این حادثه یک دستگاه خودرو سواری روآ هنگام عبور گوسفندان از عرض جاده، بر اثر بی‌احتیاطی با گله برخورد کرد.

سرهنگ رستم پور با بیان اینکه این حادثه تلفات جانی نداشت، گفت: براساس اعلام کارشناسان پلیس راه میاندوآب، عدم توجه به جلو راننده خودرو و نداشتن تجهیزات شبانه و هشداری توسط چوپان علت این حادثه است.

فرمانده انتظامی میاندوآب اظهار داشت: دامداران روستاها باید احشام را از نقاط مشخص شده و دارای روشنایی از جاده عبور داده و همچنین وسایل و تجهیزات روشنایی به همراه داشته باشند تا از وقوع چنین حوادثی جلوگیری شود.

سرهنگ رستم‌پور همچنین گفت: بر اساس ماده ۲۱۰ آئین نامه راهنمایی و رانندگی، رانندگان موظف هستند با دیدن حرکت گله و رمه از سرعت خود کاسته و در صورت لزوم تا عبور احشام توقف کنند.

 محفل شعر ایثار در میاندوآب برگزار شد

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی میاندوآب گفت: محفل شعر ایثار به مناسبت هفته بسیج با حضور شاعران، هنرمندان و جمعی از بسیجیان این شهرستان‌ در محل مجتمع فرهنگی هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با ظرفیت محدود با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد.

محمد نیک‌مرام با بیان اینکه این آیین همزمان بصورت مجازی نیز برگزار شد، اظهار داشت: در این محفل ۱۰ نفر از شاعران انجمن های ادبی شهرستان به قرائت شعر خود در زمینه گرامیداشت هفته بسیج پرداختند.

وی افزود: در پایان مراسم نیز از شاعران با اهدای لوح و هدایایی به همراه بسته فرهنگی تجلیل به عمل امد.

 انجمن ادبی “فریاد قلم” در میاندوآب آغاز بکار کرد

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی میاندوآب ادامه داد: این انجمن ادبی با هدف جذب نیروی های مستعد ادبی، نقد و بررسی آثار ادبی، شناخت وزن شعر فارسی، رونمایی کتب ادبی و طنز در این شهرستان فعالیت خود را آغاز کرد.

اخبار کوتاه از میاندوآب

نیک‌مرام با اشاره به اینکه این انجمن به دبیری “کرمعلی مرادی” فعالیت خواهد کرد، افزود: آیین افتتاح این انجمن در مجتمع فرهنگی و هنری میاندوآب همزمان هفته بسیج برگزار و در آن از رشادت های شهدا و ایثارگران دفاع مقدس توسط رزمندگان و جانبازان بسیجی برای حضار خاطره گویی شد.

وی اضافه کرد: انجمن های ادبی به صورت تخصصی در حوزه مختلف از جمله نمایشنامه‌نویسی، فیلم‌نامه نویسی و داستانویسی، شعر، نظم و نثر فعالیت می‌کنند.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی میاندوآب گفت: پیش از این فقط یک انجمن ادبی در میاندوآب فعالیت داشت که اکنون به هشت انجمن افزایش یافته است.

میاندوآب در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …