یکشنبه , 9 اردیبهشت 1403

۷۰ درصد جرائم سایبری به دلیل ناآگاهی کاربران است

رییس پلیس فتای فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: ۷۰ درصد جرایم سایبری در نتیجه نا آگاهی کاربران است

۷۰ درصد جرائم سایبری به دلیل نا آگاهی کاربران است

به گزارش خبرگزاری صداو سیما، مرکز البرز؛ سردار وحید مجید در آیین افتتاح مرکز پلیس فتا در شهرستان نظرآباد گفت: شهرستان نظر آباد جزو شهرستان های هدف گذاری ما در راستای راهبرد توسعه کمی وکیفی پلیس فتا در شهرستان های سراسر کشور است.

وی ادامه داد: با توجه زحمات فرماندهی البرز و رییس فتا البرز ،فرماندار ،رییس دادگستری و ظرفیت هایی که در استان بود امروز شاهد افتتاح پلیس فتا در نظرآباد هستیم.

وی ادامه داد: با توجه به گستره جرایم در فضای سایبر و با توجه به بیماری کرونا بیش از ۷۰ درصد از فعالیت های مردم معطوف به فضای سایبر شده بنابراین پلیس باید در این حوزه به تناسب این موضوع رشد کمی و کیفی را داشته باشد.

وی بیان داشت: در حوزه پیشگیری و افزایش دانش سایبری مردم همواره تاکید به این موضوع داریم که تقریبا بین ۶۰ تا ۷۰ درصد وقوع جرایم ناآگاهی کاربران عزیزاست که در این حوزه اقدامات بسیاری انجام شده است.

فرمانده پلیس فتا ناجا گفت: در پلیس فتا البرز افزایش دانش سایبری مردم با تولید انیمیشن ،موشنگرافی و مسابقه های رسانه ای و تلویزیونی مورد توجه قرار گرفته است.

سردار مجید افزود: مقابله با جرایم سایبری درجای خود است و برابر بررسی های آماری که میزان وقوعات آن نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵ درصد کاهش و افزایش ۱۰ درصدی کشفیات را داشتیم.

وی ادامه داد: دستگیری مجرمان ۵۳ درصد افزایش یافته و موضوع بسیار مهم قدرت کشف جرایم سایبری است که پیچیدگی خاصی دارند چراکه تضارب دو تفکر ریاضی بین مجرم و پلیس است.

مجید گفت: چنانچه ضریب کشف وقوع در استان البرز امسال ۱۵ درصد افزایش و ۱۰۸ درصد ضریب کشف را برآورد داشتیم که این دستاورد بسیار خوبی است.

وی یادآورشد: در حوزه شهرستان ها اکنون ۲ شهرستان به صورت استاندار در حال فعالیت و دارای ساختار سازمانی مصوب هستند که نظرآباد هم به این شهرستان ها اضافه شد ،طبیعتا توان عملیاتی پلیس فتا با این اقدامات افزایش می یابد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …