شنبه , 15 اردیبهشت 1403

۵۴ هزار پلاک ثبتی در البرز روی گسل زلزله است

محمد رضا فلاح نژاد روز یکشنبه به مناسبت پنجم دیماه  سالروز زلزله بم در گفت و گو با ایرنا افزود: حاشیه نشینی، ساخت و سازهای غیرمجاز دغدغه دیگری در حوزه حوادث طبیعی از جمله زلزله به شمارمی رود که امروز شاهد آن هستیم بسیاری از باغ ها و اراضی تحت شعاع این مخاطره قرار گرفته اند.

وی ادامه داد: بخشی از محلات البرز مقاوم سازی نشده است و درستاد بازآفرینی و شورای برنامه ،توسعه این استان مورد پیگیری قرار دارد.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری البرز بیان داشت: یکی از نگرانی ها در مواقع بروز زلزله لوله کشی های گاز است؛  این پروژه ها  شامل لوله های انتقال گاز به شهر و لوله های انتقال گاز در منازل و صنعت است که این مهم با اجرای طرح نصب دستگاه هشدار دهنده به لوله های گاز تهران به صورت آزمایشی دردست اقدام قرار گرفته است.

فلاح نژاد تاکید کرد: با اجرای مانورهای مختلف در حوزه زلزله به همکاری همیشگی مردم در تلاش هستیم که تا خسارت های ناشی از حادثه طبیعی زلزله را کاهش دهیم و دستگاه های اجرایی نیز با برگزاری نشست های تخصصی وظایف محوله را دراین زمینه پیگیری می کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز  یادآورشد: سند آمادگی پاسخ به بحران با دستور استاندار البرز در دستور کار قرار گرفته که در این سند وظایف هرکدام از دستگاه های اجرایی مشخص  شده است.

فلاح نژاد گفت: سند آموزشی برای مقابله با حوادث طبیعی در این استان تهیه شده و در این سند دستگاه های اجرایی گروه های  هدف خود را مورد آموزش قرار می دهند.

وی با اعلام اینکه در طرح های مقاوم سازی بیشترین تلاش ها در زمینه مقاوم سازی بیمارستان ها، مدارس و خانه های روستایی درحال انجام است ، افزود: بانک اطلاعاتی از امکانات و منابع انسانی استان در حال تکمیل شدن است.

استان البرز با بیش از سه میلیون و ۲۰۰  هزار نفر جمعیت دارای بیش از ۲ هزار هکتار بافت فرسوده مسکونی است.

طبق نقشه ها حدود ۴۰۰ کیلومتر گسل زلزله در این استان واجد دارد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …