سه شنبه , 4 اردیبهشت 1403

مسابقات قرآن منطقه۲ کشوری مددجویان در زندان قزلحصار کرج آغاز شد

اشکان کمالی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:  این مسابقه ها بین مددجویان استان‌های تهران، گلستان، مازندران و البرز برگزار شده اما به دلیل شیوع کرونا هر کدام، در استان های خود برگزار و مسابقه های زندان های استان های تهران نیز  به میزبانی زندان قزلحصار به مدت ۲ روز برگزار می شود.

وی اضافه کرد: مسابقه های استان تهران با حضور بیش از ۳۰ نفر از مددجویان در رشته‌های حفظ، مفاهیم، دعاخوانی، تفسیر، اذان، ترتیل، قرائت، حفظ سوره های منتخب و موضوعی برگزار می شود.

وی گفت: از مجموع شرکت کننده ها ۱۴ نفر از استان گلستان و مازندران و البرز هر کدام ۹ نفر بصورت مجزا با حضور نماینده استان تهران مسابقات را برگزار و نفرات برتر منطقه ۲ کشوری معرفی می شوند.

کمالی افزود: اکنون  با اقدامات فرهنگی انجام شده زمینه برای گسترش معارف دینی و قرآنی در بین زندانیان فراهم شده و اکنون نیز ۴۰ مددجوی این زندان بین حفظ ۲ جزء تا کل قرآن کریم هستند.

وی خاطرنشان کرد: روزانه به طور متوسط  ۵۰۰  مددجوی این ندامتگاه در کلاس های آموزش قرآن حضور مستمر دارند.

کمالی گفت: مددجویان روزانه در دارالقران های این ندامتگاه آموزش های علوم قرآنی در رشته های حفظ، مفاهیم، اذان، تواشیح، قرائت و تجوید را فرا می گیرند.

وی خاطرنشان کرد که این ندامتگاه دارای چهار دارالقران است که مددجویان ازآن برای فعالیت های قرآنی استفاده می کنند.

 مدیر ندامتگاه قزلحصار  کرج گفت: این آموزش ها نوعی آینده نگری با دیدگاه اصلاح گرایانه است زیرا تقویت اعتقادات مددجویان در ساختن دوباره  زندگی و تلاش برای جبران فرصت های از دست رفته را به همراه دارد.

وی ادامه داد: فراهم کردن زمینه کسب علوم و معارف علوم قرآنی راه مناسبی برای اصلاح رفتارهای مددجویان است.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …