یکشنبه , 9 اردیبهشت 1403

۴۳ مرکز نیکوکاری در فردیس فعالیت می کنند

حسین باریکانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۱۷ هزار مددجو و نیازمند  در سطح محله های شهرستان فردیس زندگی می کنند که مورد حمایت ۴۳ مرکز نیکوکاری قرار گرفته اند.

وی توضیح داد: هر مرکز نیکوکاری یک کمیته امداد کوچک است که تلاش می‌کنیم خدمات کمیته امداد را از طریق مراکز نیکوکاری در مساجد به جامعه هدف ارائه کنیم.

وی اظهار داشت: مراکز نیکوکاری در فردیس به صورت تخصصی و محله محور فعالیت  دارند و نیازمندان و محرومان جامعه را شناسایی و کمک به رفع مشکلات آنها و جذب مشارکت خیرین در محلات تلاش می کنند.

وی در بخش دیگر سخنان خود به بخش اشتغال مددجویان کمیته امداد اشاره کرد و گفت: امسال ۱۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار در بخش اشتغال به کمیته امداد اختصاص داده اند که از این مبلغ حدود ۹ میلیارد تومان تخصیص یافته و  ۲۵۰ نفر برای تسهیلات اشتغال به بانک معرفی شدند.

باریکانی افزود: تعداد۵۸ نفر از مددجویان وام امدادی به مبلغ ۱۶۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان طی سه ماه گذشته دریافت کردند.

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان فردیس گفت: تعداد ۶۵ نفر از کودکان زیر ۶ سال که دچار سوء تغذیه شدند ماهانه مبلغ ۱۰۰ هزار تومان از این نهاد دریافت می کنند و ۳۵ پرونده مربوط به مادران باردار و شیرده جهت کمک آماده شده است.

باریکانی افزود: در واحد اکرام تعداد ۶ هزار و ۱۰۴ نفر حامی جذب شده است که از این تعداد ۲هزار و ۸۱۰ حامی از اوایل سال جاری تاکنون جذب شده اند.

وی اظهار داشت که سرانه واریزی توسط حامیان به ازای هر کودک بیش از ۸۵ هزار تومان می باشد و میزان سرانه دریافتی فرزندان ایتام مبلغ ۸۸۸ هزار و ۲۴۵ تومان و سرانه دریافتی فرزندان محسنین مبلغ ۵۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان است.

وی بیان داشت: در ماه مبارک رمضان در طرح همدلی توسط آشپزخانه های مراکز امداد تعداد ۷۰ هزار پرس غذای گرم بین خانوارهای نیازمند توزیع شده است.

سه هزار و ۷۰۰ خانوار شامل ۶ هزار و ۱۰۰ نفر تحت پوشش کمیته امداد امام (ره) شهرستان فردیس قرار دارند.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …