پنجشنبه , 13 اردیبهشت 1403

جشنواره کانون های فرهنگی تربیتی کشور در البرز آغاز به کار کرد

به گزارش ایرنا، این جشنواره  به صورت حضوری و  با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در کانون شهید محمد حسین فهمیده کرج و سایر استان ها در بستر شبکه شاد کلید خورد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش البرز در آیین افتتاح این جشنواره گفت: جشنواره کانون های فرهنگی تربیتی به میزبانی استان البرز با هدف انتقال و تبادل تجربه ها، معرفی توانمندی ها و نقش کانون های فرهنگی تربیتی درامورآموزشی، مهارتی و تربیتی دانش آموزان اجرایی شده است.

«فرشته فهمیده» با اشاره به اینکه کانون های فرهنگی تربیتی یکی از مهم ترین ظرفیت های نظام تعلیم و تربیت درکنار مدرسه به شمار می رود، افزود: کانون ها می توانند زمینه برقراری مهارت های ارتباطی و حرفه ای، فعالیت های گروهی و شکوفایی استعدادهای نهفته دانش آموزان را مهیا کنند.

وی بیان داشت: این جشنواره یکی از برنامه هایی است که می تواند بخشی از فعالیت های حوزه پرورشی را در ابعاد مختلف به تصویر بکشد.

وی یادآورشد: در این جشنواره کانون های فرهنگی تربیتی گردهم آمده اند تا با کارکرد، خلاقیت آفرینی و فعالیت های یکدیگر در فصول مختلف کاری آشنا شوند.

فهمیده ادامه داد: فعالیت‌ها و دستاوردهای کانون ها به صورت نمایشگاهی، کارگاهی و فروشگاهی درغرفه های مختلف ازجمله ایثارو شهادت، حجاب و عفاف، صنایع دستی و گردشگری، جوانه ها، رسانه، رادیو کانون، هنرهای تجسمی، نگارگری، فضای مجازی وادبی به نمایش درآمده است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش البرز تصریح کرد: نمایشگاه این جشنواره از امروز در کانون های فرهنگی تربیتی دایر شده است و آمادگی لازم را برای بازدید شهروندان به خصوص دانش آموزان و فرهنگیان البته با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی را دارد.

وی افزود: در طول برگزاری این جشنواره آثار و دستاوردهای کانون های فرهنگی تربیتی در فضای نمایشگاهی جشنواره و در بستر شبکه شاد برای بازدید کنندگان از سوی کمیته های پیش بینی شده در قالب کلیپ به نمایش درمی آید.

معاون پرورشی و فرهنگی گفت: هفته کانون های فرهنگی تربیتی فرصت بسیار مناسبی است تا توجه و تمرکز معلمان، دانش آموزان و اولیا به فعالیت و ماموریت های کانون ها به منظور بهبود و ارتقای سطح کیفی خدمات آموزشی و پرورشی معطوف گردد.

وی به عناوین روز شمارگرامیداشت هفته تاسیس کانون های فرهنگی تربیتی کشور پرداخت و یادآورشد: مهمترین محوربرنامه های این هفته دراین روز شمار را کانون، جهش تولید، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، رهروان شهید سلیمانی، تربیت نسل مهدوی، تندرستی و سلامت درایام کرونایی، مهارت آموزی، مشارکت اجتماعی، فضای مجازی، رسانه وشبکه شاد، غنی سازی اوقات فراغت و پویایی و نشاط و جوانه ها تشکیل می دهد.

فهمیده تاکید کرد: در این جشنواره برنامه آموزش و توانمندسازی مدیران و مربیان کانون های فرهنگی تربیتی از جمله با موضوع آموزش انجمن ها، قرآن و عترت، کارآفرینی، انتظار و مهدویت، مجری گری، خبرنگاری، پیشگامان سلامت، ورزش، گردشگری، مهارت های زندگی، بازیهای رایانه ای، نجوم، حقوق دانش آموزی، هنرهای نمایشی و آوایی، کتاب و کتابخوانی، شعر و داستان، فیلم دانش آموزی ، رباتیک  و نجوم از سی ام بهمن تا ۶ اسفندماه سال جاری دربستر شبکه شاد پیش بینی شده است.

استان البرز ۵۱۲ هزار دانش آموز و ۱۲ کانون فرهنگی تربیتی دارد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …