شنبه , 15 اردیبهشت 1403

مردم خراسان شمالی بیش از میانگین کشوری تئاتر می‌بینند

حسین فرخنده شامگاه جمعه در آیین پایانی شانزدهمین جشنواره تئاتر خراسان شمالی گفت: هر چند مردم این خطه جزو استان های با درآمد پایین است اما حضور آنها در سالن های نمایش برای تماشای تئاتر گسترده است.

وی افزود: این استقبال ناشی از کمی و کیفی بودن آثار و هنردوستی مردم  استان است همچنین آثار خلق شده با دغدغه های مردم همسو است.

وی در ادامه سخنانش گفت: باتوجه به شرایط حاکم هنرمندان مشکلات فراوانی دارند اما با تلاش و حضور جوانان در این عرصه توانستند آثاری را از خود بجای بگذارند که هنوز هم جای بسیار کار است.

وی افزود: امسال سالن تمایش در گرمه و جاجرم به بهره برداری می‌رسد.

مردم خراسان شمالی بیش از میانگین کشوری تئاتر می‌بینند

حضور قشر جوان در جشنواره

دبیر شانزدهمین جشنواره تئاتر خراسان شمالی گفت: در این جشنواره جوانان خلاق و پرشور به بدنه تئاتر استان افزوده شد که توانستند با ارائه آثار با کیفیت به جامعه ثابت کنند که در هر شرایطی می توانند از خود آثار زیبا و هنرمندانه خلق کنند.

امین فرحی گفت: استقبال مخاطبان هنرمند از شانزدهمین جشنواره تئاتر مطلوب بود به همین منظور در نظر داریم تا نمایش این جشنواره به صورت عمومی اجرا شود.

امین فرحی اظهار داشت: در ابتدای این جشنواره ۳۰ گروه نمایشی  متقاضی شدند که ۶ گروه در ابتدای امر انصراف دادند و ادامه کار با ۲۴ گروه شروع شد اما قبل از تاریخ بازبینی نیز چهار گروه نمایشی دیگر کنارگیری کردند.

وی با بیان اینکه در نهایت ۲۰ اثر نمایشی توسط هیات داوران بازبینی گفت: در مجموع هفت اثر نمایشی به دبیرخانه جشنواره راه یافت.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …