یکشنبه , 9 اردیبهشت 1403

۳۷۰ صندوق قرض الحسنه مردمیاری در البرز راه اندازی شد

سرهنگ پاسدار مهران طیران روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران به آغاز همکاری‌های مشترک سازمان بسیج سازندگی و کمیته امداد استان البرز در راستای ایجاد اشتغال و کمک به رونق کسب‌وکارها اشاره کرد و افزود: در پی برگزاری ۲ نشست مشترک با کمیته امداد، مقرر شده همکاری‌های خاصی در حوزه‌های اشتغال و کمک به رونق کسب‌وکارها با کمیته امداد استان البرز صورت گیرد.

وی افزود: تعاملات سازمان بسیج سازندگی با کمیته امداد در ۱۰ عرصه از جمله راه‌اندازی طرح‌های اشتغال‌زا، آموزش کسب‌وکار، کاریابی، تشکیل کانون‌های خیرین، حمایت از اجرای طرح‌های نوآورانه و دانش‌بنیان، شناسایی و هدایت و نظارت طرح‌های راهبری شغلی، بازاریابی و فروش محصولات تولیدی، تأمین بهسازی فضای کسب‌وکار و توسعه همکاری با جهادگران کارآفرین تعریف می‌شود.

رییس سازمان بسیج سازندگی استان البرز مطرح کرد: هدف از همکاری‌های مشترک این ۲ سازمان استفاده از ظرفیت های سپاه، بسیج، کمیته امداد و جهادگران  در اقدامات هم افزا بوده تا بتوانیم زمینه اشتغال را برای حدود ۸۰۰ نفر در سطح استان فراهم کنیم.

وی بیان داشت: تلاش ما بر آن است تا با ایجاد فضاهای کاری به سمتی برویم که برای افرادی که سرپرست خانواده هستند و نمی‌توانند خارج از فضای خانگی فعالیت کنند نیز فضای کار مناسب فراهم شود و با ایجاد کسب‌وکار خانگی بتوانند هم به معیشت خانواده کمک کنند و هم در کنار خانواده باشند تا بتوانند نقش تربیتی و پرورشی خود را نیز ایفا کنند.

طیران اظهار امیدواری کرد که بتوانیم با انجام اقدامات مؤثر در این زمینه شاهد رشد چشمگیری در حوزه اشتغال نیازمندان و مددجویان باشیم.

وی استفاده از ظرفیت‌های گروه‌های جهادی و توانمندسازی آن‌ها را از دیگر اهداف این اقدام مشترک دانست.

ایجاد هشت هزار فرصت شغلی در البرز

شاهین رضایی، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان البرز نیز با اشاره به هدف‌گذاری ایجاد ۲۲۰ هزار فرصت شغلی در سال گذشته که ۳۳ درصد اشتغال کشور را شامل می‌شد، گفت: برنامه‌ریزی‌های امسال برای ایجاد ۳۰۰ هزار فرصت شغلی در سطح کلان بوده که سهم استان البرز در این میان هشت هزار فرصت شغلی است.

وی افزود: طبق مدل تعریف شده جدید، کمیته امداد از دستگاه‌های دیگر نیز به‌صورت هم‌افزا کمک گرفته و با آن‌ها تفاهم کرده و مقرر شده با تعامل با نزدیک‌ترین دستگاه به کمیته امداد که نهاد ارزشمند سپاه و بسیج سازندگی است، ۲۰ درصد از این هشت هزار فرصت شغلی را ایجاد کنیم و هر دو هفته یک‌بار بازخوردهای لازم از روند پیشرفت کار را ارائه دهیم. 

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …