جمعه , 31 فروردین 1403

۳۰۰ هزار دز واکسن کرونا در البرز مصرف شد

دکتر مهرداد بابایی روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت : طرح واکسیناسیون کرونا در این استان با سرعت در حال انجام است و امیدواریم بتوانیم بخش زیادی از جمعیت سه میلیون نفری استان  البرز را تا شهریورماه امسال واکسینه کنیم.

سخنگوی قرارگاه مقابله با کرونا استان البرز بیان داشت: اکنون واکسیناسیون گروه های سنی به طور منظم در پایگاه های بهداشتی استان با استفاده از واکسن داخلی «کووبرکت» و واکسن های خارجی در حال انجام است.

بابایی با تاکید براینکه مردم باید تا تکمیل حلقه واکسیناسیون عمومی پروتکل های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک و فاصله اجتماعی را رعایت کنند ، گفت : حتی افرادی که واکسن دریافت کرده اند باید این پروتکل ها را به طور کامل رعایت کنند تا ویروس کرونا جهش پیدا نکند.

وی اظهار داشت : اگر ویروس کرونا از سد واکسیناسیون بگذرد و تغییر سویه دهد کار مشکل خواهد شد؛ بنابراین باید با رعایت پروتکل ها بتوانیم این ویروس منحوس را کنترل کنیم.

سخنگوی قرارگاه مقابله با کرونا استان البرز گفت : در شرایط کنونی تنها واکسیناسیون پایان کار مقابله با کرونا نیست بلکه رعایت پروتکل ها باید همچنان استمرار پیدا کند.

وی با اشاره به شدت یافتن موج پنجم کرونا در استان البرز بیان داشت : اکنون میزان مراجعه روزانه بیماران سرپایی کووید۱۹ به بیمارستان های استان از مرز ۲ هزار نفر گذشته و این زنگ خطری برای استان به شمار می رود.

بابایی با بیان اینکه نزدیک به ۱۷ ماه تلاش شبانه روزی مدافعان سلامت سبب خستگی مفرط آنان شده است ، گفت : در این شرایط مردم باید با رعایت پروتکل ها و ماندن در خانه ها ضمن خودمراقبتی از گسترش شیوع کرونا جلوگیری کنند.

وی یادآور شد که در فاصله زمانی بین موج چهارم تا پنجم کرونا بخشی از تخت های بیمارستانی استان به بیماران غیر کرونایی اختصاص یافت که این روزها شمار بالای مبتلایان  به کووید ۱۹ بات مشکلات همراه شده که البته درحال جایگزین کردن بیماران کرونایی با غیر کرونایی هستیم.

بابایی گفت : اکنون حدود ۸۵۰ بیمار کووید ۱۹ در بیمارستان های استان البرز تخت مراقبت پزشکی قرار دارند.

اکنون سه شهرستان تابعه البرز در وضعیت قرمز، سه شهرستان نارنجی و یک شهرستان زرد کرونایی است.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …