سه شنبه , 4 اردیبهشت 1403

رسیدگی قضایی به پرونده کلاهبرداری فروش خودرو در ساوجبلاغ

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی‌ دادگستری البرز، محمد امین عبدی  درخصوص  پرونده کلاهبرداری با ادعای فروش خودرو در این حوزه قضایی گفت:  آبان سال گذشته، گزارشات و شکایت‌هایی مبنی بر ثبت نام فروش خودرو با قیمت کارخانه توسط فردی با هویت «ح.س» به دادسرای ساوجبلاغ واصل شد که با توجه به اختلاف نرخ مصوب و قیمت بازار، احتمال کلاهبرداری تقویت شد و دادستانی به این موضوع ورود کرد.
وی اضافه کرد: در بررسی‌ها مشخص شد که متهم با انجام تبلیغات متقلبانه، اعتماد تعداد زیادی از شهروندان را جلب و مبالغ هنگفتی را از آنها دریافت کرده است.
عبدی با اشاره به اینکه این پرونده دارای ۹۰۰ شاکی است تصریح کرد: به منظور جلوگیری از تضییع حقوق مالباختگان، دستور رسیدگی ویژه و خارج از نوبت برای این پرونده صادر شده است.
دادستان عمومی و انقلاب ساوجبلاغ با تاکید بر اینکه متهم اصلی این پرونده اکنون در بازداشت بوده و در راستای مواد ۱۰۷ و ۱۰۸ قانون آیین دادرسی کیفری دستور شناسایی اموال وی صادر شده از احضار و تفهیم اتهام برای ۹۷ فرد دیگر که نقش واسطه داشتند نیز خبر داد و متذکر شد: حجم این پرونده با انجام تحقیقات تکمیلی اکنون به بیش از ۴۰ جلد رسیده است.
وی در ادامه با بیان اینکه به منظور ردیابی وجوه دریافتی از مردم، موضوع به هیات  کارشناسی ارجاع شده و این هیات سه نفره در دادسرای ساوجبلاغ مستقر است گفت: نظریه اولیه این هیات بیانگر انتقال وجوهی از حساب متهم اصلی پرونده به حساب دیگر افراد است که تمام این اشخاص احضار و تفهیم اتهام شده اند.

عبدی ادامه داد: دفاعیات متهمان هم اکنون توسط هیات  کارشناسی در حال ارزیابی است که پس از اتمام این بررسی ها، تصمیمات قانونی اخذ خواهد شد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …