چهارشنبه , 5 اردیبهشت 1403

۲۹ باند سرقت در البرز متلاشی شد

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، سردار عباسعلی محمدیان  عصر امروز در حاشیه نمایشگاه کشفیات پلیس استان البرز اظهار داشت: از مجموع دستگیر شدگان این مراسم  90 نفر سارق و 15 نفر مالخر بودند که با دستگیری آن‌ها 29 باند سرقت نیز منهدم شد.

وی افزود: عمده جرائم این افراد در حوزه سرقت خودرو، تجهیزات داخل خودرو، سرقت به عنف، قاپ زنی و سرقت اماکن بوده و برخی از اعضای این باندها در زمینه جعل و کلاهبرداری هم فعالیت داشتند.

سردار محمدیان با اشاره به اینکه ارزش اموال مسروقه کشف شده بیش از 240 میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: یکی از بیشترین سرقت ها مربوط به سرقت منازل است که در طبقه های همکف و اول ساختمان ها از شیوه بالکن روی استفاده می شد که ساکنان  این گونه منازل باید نسبت به ایمن کردن و نصب حفاظ اقدام کنند.

این مقام انتظامی افزود: توصیه ما به مردم این است که در هنگام استفاده از تلفن‌های همراه توجه بیشتری به افراد مظنون داشته باشند و گوشی را محکم در دست بگیرند که اینگونه اقدامات در پیشگیری از سرقت‌ها موثر خواهد بود.

وی تصریح کرد: اما هشدار ما به مجرمان این است که پلیس توانمند بوده و با اقدامات ویژه ای که انجام می‌دهد، پس از شناسایی این افراد را از محل پاتوق و مخفیگاه هایشان بیرون کشانده و جرم آنها نیز قبل از دستگیری آنقدر بر روی آنها کار می شود که دیگر غیر قابل انکار است.

سردارمحمدیان در ادامه به سرقت منزل اشاره و افزود: در خصوص سرقت منزل یک باور غلطی که در بین مردم وجود دارد این است که سرقت در ساعت‌های شب رخ می دهد این در حالی است که مجرمان در ساعات عصر و یا اوایل شب با مراجعه به محلات و شناسایی خانه‌های قابل ورود برای سرقت و یا اینکه چراغ هایش خاموش  اقدام می کنند.

فرمانده انتظامی استان البرز با هشدار به برهم زنندگان نظم و امنیت در استان گفت: پلیس برابر قانون با قدرت در مقابل این گونه افراد ایستاده است و اجازه خودنمایی را به این افراد نمی دهد.

انتهای پیام/ش

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …