پنجشنبه , 13 اردیبهشت 1403

امروز جامعه تشنه سردار سلیمانی است

سالار قاسمی در آیین بزرگداشت دومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی که روز سه شنبه در کانون امام علی (ع) برکزار شد،افزود: امروز زندگینامه سردار قاسم سلیمانی به یک مکتب تبدیل شده است که باید آن را در آموزش و پرورش تبیین کنیم.

وی با اشاره به اینکه اخلاص و ولایت مداری سردار سلیمانی موجب شد که محبتش در دل مردم بنشیند، خاطرنشان کرد: باید از خدا بخواهیم که ذره ای از نگاه معنوی و ولایت مدارانه شهید سردار سلیمانی را به ما عطا کند.

وی تصریح کرد: برای شناخت بیشتر ازشهید سلیمانی ضمن مطالعه عمیق وصیتنامه ایشان، کافی است نامه عاطفی و عرفانی شهید سلیمانی به شهید حسین پور جعفری را بخوانیم.

قاسمی ازپیام سردار سلیمانی برای بسیجیان که پنج نکته اوجب واجبات را بیان کردند را از دیگر راه شناخت افراد برای آشنایی بیشتر با سردار سلیمانی ذکر کرد و یادآورشد: مهمترین تاکید ایشان در این پیام بر ولایت مداری است.

وی ادامه داد: در مکتب شهید سلیمانی پست، مقام و تلاش برای گرفتن پست های مدیریتی ارزش ندارد بلکه آن چیزی که اهمیت دارد، خدمت به مردم و تلاش کردن در راه دفاع از اسلام و انقلاب با تبعیت از ولایت است.

وی با بیان اینکه به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه باید به سردار رشید اسلام شهیدحاج قاسم سلیمانی به چشم یک مکتب جامع نگاه کرد،اضافه کرد: همه باید به شاخصه‌های اخلاقی و رفتاری این شهید که برای همگان به ویژه نسل جوان کشور و سایر ملت‌ها درس‌آموز است، توجه کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش البر یادآورشد: سادگی، مردمی بودن،اخلاص، ولایت مداری و تواضع مهمترین ویژگی سردار دلها بود که توانست پیوند عمیقی بین این شهید والامقام با مردم را رقم  زد و شهید سلیمانی را سردار دلها کرد و شاهد تشییع میلیونی شهید بودیم.

وی تاکید کرد: جامعه اسلامی و نسل جوان بیش از گذشته نیازمند اصول مکتب شهید سلیمانی است که مظهر عینی همه خوبی‌ها است.

دراین برنامه سرود علمداران با نوای علی صدیقی راد معلم هنرمند البرزی، ۲ سرود دانش آموزی و کلیپ هایی از سردار مقاومت شهید سردار قاسم سلیمانی پخش شدو

مداحی، روضه خوانی، برپایی ایستگاه صلواتی و نمایشگاهی از نقاشی سیاه قلم تصویر حاج قاسم سلیمانی از سوی دانش آموزان هنرستان های استان البرز از دیگر برنامه های آموزش و پرورش در دومین سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی را تشکیل داد.

فرهنگیان شرکت کننده در این برنامه باردیگر با سردادن لبیک یا زهرا (س)، لبیک یا امام حسین (ع)  و لبیک یا امام خامنه ای بار دیگر با آرمان های امام راحل و شهدا تجدید میثاق کردند.

استان البرز حدود ۵۱۲ هزار دانش آموز و ۲۵ هزار فرهنگی دارد.

سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس و ابومهدی المهندس معاون سازمان الحشد الشعبی عراق به همراه هشت نفر دیگر بامداد جمعه ۱۳ دی ۹۸ در مسیر فرودگاه بغداد در اقدام تروریستی کاخ سفید و به دستور «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا و با شلیک از پهپادهای ارتش این کشور، به شهادت رسیدند.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …