پنجشنبه , 6 اردیبهشت 1403

وقتی مادر شهید به مدد پرچم رضوی زبان به سخن می‌گشاید

خبرگزاری مهر – گروه استان‌ها: کاروان زیر سایه خورشید امروز یکشنبه در چهارمین روز از حضور خود در استان البرز مهمان مناطق مختلف کلانشهر کرج بود و دیدارهای متفاوتی را تجربه کرد زیرا حضور و نگاه شهدا در تک تک لحظات حس می‌شد.

دیدار با رزمنده شجاع یوسف خسروپور جانباز ۷۰ درصد قطع نخاع در عملیات خیبر و خانواده وی و دلجویی از خانواده شهید سید جلیل میری ورکی، شهید غواص دست بسته، نخستین برنامه‌های کاروان بود که با حضور پرچم و مدح خوانی خادمان صفای خاصی را بر فضا حاکم شد.

طلب شفا و دعا برای بیماران، خادمان و حاملان پرچم حضرت علی ابن موسی الرضا علیه السلام را راهی بیمارستان کسری کرد تا علاوه بر ملاقات با بیماران و فراهم کردن زیارت از راه دور برای آنان از پرسنل خدوم و کادر درمان نیز تقدیر کنند.

در گوشه دیگری از شهر مادر شهید راوش انتظار زیارت پرچم را می‌کشید هر چند که او سال هاست انتظار در آغوش گرفتن فرزند مفقودالاثرش را دارد اما در آغوش گرفتن پرچم حرم سلطان طوس تسلایی بر قلب منتظرش بود.

مادر شهید به مدد پرچم رضوی زبان به سخن گشود

در ادامه دیدارها، پیش از اذان ظهر خادمان کاروان زیر سایه خورشید به دیدار همسر و فرزندان شهید مدافع حرم، حجت الاسلام علی تمام زاده رفتند و پس از گفتگو و تقدیر از صبر زینب گونه خانواده شهدا راهی منزل شهید ۱۹ ساله، غلامرضا خراسانی شدند و نماز جماعت را در کنار خانواده این شهید والامقام اقامه کردند.

بعد از ظهر نیز پرچم متبرک رضوی ابتدا منزل شهید احمد فاتحی، از شهدای کردستان را منور کرد و سپس به دیدار مادر دو جانباز و یک آزاده دوران دفاع مقدس؛ محمد جواد و عباس حاجی قاسمی رفت.

مقصد بعدی خدام الرضا (ع) منزل جانباز والامقام محمدرضا دهقان نیری و گفتگوی کوتاه با این خانواده بود و پس از آن مادر دانش آموز شهید ابراهیم رضوانی ۱۸ ساله که در روز تولدش به شهادت رسید، میزبان پرچم متبرک رضوی شد.

وقتی پرچم رضوی شفا می‌دهد

ابراهیم نوروزی‌فر، سخنگوی دهه کرامت و مسئول روابط عمومی کانون‌های خدمت رضوی استان البرز در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در این باره اظهار کرد اظهار کرد: توجه به خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران و تعدد برنامه‌های حضور خدام در منزل این بزرگواران هرچند زمان دیدار را گاهی بسیار بسیار اندک می‌کرد اما دگرگونی دل‌ها حس و حال زیارت را برای خانواده‌ها رقم می‌زد.

وی بیان کرد: خادمان کاروان زیر سایه خورشید همچنین به عیادت مادر دانش آموز شهید رضا حسنی، شهید مفقودالاثر ۱۵ ساله رفتند. مادر شهید به دلیل ضعف جسمانی و بیماری قادر به تکلم نبود و به گفته اطرافیانش هرچند وقت یک بار چند کلمه سخن می‌گوید. خادمان پرچم را جهت تبرک بر بدن مادر شهید گذاشتند و به وی گفتند پرچم را برای زیارت آوردیم، امام رضا (ع) را صدا بزنید. شعف زیارت پرچم موجب شد تا مادر شهید چندین مرتبه ذکر یا امام رضا (ع) را بر زبان جاری کند و دل‌ها از این اتفاق منقلب شد.

سخنگوی دهه کرامت و مسئول روابط عمومی کانون‌های خدمت رضوی استان البرز متذکر شد: پایان بخش برنامه‌ها کاروان اقامه نماز در بین خانواده‌های شهدا و نمازگزاران مسجد جامع حجت ابن الحسن (عج) تبرک جویی مردم از پرچم مقدس سلطان طوس بود.

اجرای بیش از ۳۵۰ به همت کاروان زیر سایه خورشید در البرز

نوروزی‌فر اظهار داشت: اعضای این کاروان زیر سایه خورشید در بدو ورود به استان البرز پس از زیارت شهدا برای شروع رسمی جشن‌های دهه کرامت در استان با امام جمعه کرج دیدار کردند و پس از آن راهی شهرستان‌های استان شدند.

سخنگوی ستاد دهه کرامت البرز عنوان کرد: این کاروان‌ها با اسامی کاروان سردار شهید روح الله اصل دهقان و کاروان سردار شهید حاج یداله کلهر راهی مناطق هدف برای برگزاری جشن‌های دهه کرامت می‌شوند.

وی با بیان اینکه جشن‌های دهه کرامت در البرز با بیش از ۳۵۰ برنامه پیش بینی شده است تصریح کرد: مهم‌ترین برنامه‌های دهه کرامت عیادت از بیماران در بیمارستان‌های استان، تجلیل از پزشکان و پرستاران، دیدار با جامعه قرآنیان، خانواده‌های معظم شهیدان و هیئات مذهبی و رزمندگان، دیدار با معلولین و کودکان بی سرپرست، سالمندان، جانبازان، ائمه جمعه، حضور در گلزارهای شهدا، دیدار با مسؤولان و حضور در دستگاه‌های اجرایی استان، حضور امام زادگان و بقاع متبرکه است.

مسئول روابط عمومی کانون‌های خدمت رضوی البرز بیان داشت: کاروان سردار شهید روح الله اصل دهقان امروز ۱۱ خرداد ماه پس از اعلام آغاز جشن‌های دهه کرامت توسط نماینده ولی فقیه در استان البرز به بخش آسارای شهرستان کرج سفر می‌کنند و سپس در روزهای ۱۲ و ۱۳ خرداد در شهرستان نظرآباد، روزهای ۱۴ و ۱۵ خرداد ماه در شهرستان طالقان هستند.

وی ادامه داد: روز ۱۷ خرداد در شهرستان چهارباغ، روز ۱۹ خرداد در منطقه غرب شهرستان کرج و روزهای ۱۶، ۲۰ و ۲۱ خرداد ماه نیز در شهرستان ساوجبلاغ حضور دارند.

نوروزی فر گفت: همچنین کاروان سردار شهید حاج یداله کلهر در روزهای ۱۱، ۱۴، ۱۵ و ۲۱ خرداد ماه در شهرستان کرج، صبح روز ۱۲ خرداد ماه در شهر گرمدره و بعد از ظهر همین روز در مهرشهر کرج، ۱۳ خرداد ماه در محمدشهر کرج، ۱۶ خرداد ماه در شهرستان اشتهارد، ۱۷ و ۱۸ خرداد ماه در شهرستان فردیس و روزهای ۱۹ و ۲۰ خرداد ماه در منطقه ماهدشت کرج حضور پیدا می‌کنند.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …