شنبه , 1 اردیبهشت 1403

۱۶ هزار کیلوگرم فرآورده خام دامی در البرز معدوم شد

علیرضا جمالی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کارشناسان نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی در نیمه اول سال جاری در مجموع بر کشتار ۱۲۸ هزار و ۲۹۴ راس دام اعم از گوسفند و بره، بز و بزغاله، گاو و گوساله و شترمرغ نظارت بهداشتی داشتند.

وی اظهار داشت:  طی این نظارت ها ۱۸ هزار و ۷۰۴ لاشه به دلیل کشتار غیربهداشتی و یا بیماری ضبط شد.

معاون سلامت دامپزشکی استان البرز گفت: از دیگر اقدامات اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی عملیات نظارت بهداشتی بر تولید، توزیع، نگهداری و عرضه فراورده های دامی می باشد که در این مدت کارشناسان این بخش ۲۶ هزار و ۵۸۰ مورد بازدید از مراکز مورد نظر انجام دادند.

جمالی افزود:  طی این بازدیدها با ۵۷۲ مورد غیربهداشتی در تولید، توزیع، نگهداری و عرضه فراورده های خام دامی روبرو شدند که منجر به ضبط ۱۲۵ هزار و ۳۱۲ کیلوگرم از این فراورده ها شد.

وی تصریح کرد: از موارد ضبط شده ۵۹۱ مورد نمونه برداری انجام شد که در نهایت به دلیل شرایط نامطلوب فراورده ها ۴۷ مورد از متخلفان به مراجع قضایی معرفی شده و ۱۶ هزار و ۷۵۹ کیلوگرم از این محصولات معدوم سازی شد.

معاون سلامت دامپزشکی استان البرز به نظارت های بهداشتی در کشتارگاه های طیور استان نیز اشاره کرد و گفت: در ۶ ماهه اول سال جاری در مجموع هفت میلیون و ۱۸۷ هزار و ۳۰ قطعه طیور کشتار شده که ۲۳ هزار و ۸۰۱ قطعه لاشه ضبط شد.

در مدت مشابه سال گذشته  ۸۶ هزار و ۲۸۳ کیلوگرم انواع فرآورده خام دامی فاسد وتاریخ مصرف گذشته در این استان معدوم سازی شد.

استان البرز یک هزار و ۱۸۰ واحد پرورش گوساله با ظرفیت ۳۲ هزار راس، ۶۶۲ واحد پرورش گوسفند و بز با ظرفیت ۳۵۳ هزار راس دارد.
همچنین در این استان ۵۹ واحد پرورش و نگهداری اسب با ظرفیت ۲ هزارو ۵۶۸ راس ، ۲ واحد پرورش گاومیش با ظرفیت ۳۴ راس، ۲۳ واحد پرورش شتر با ظرفیت ۶۱۵  نفر داشتی و ۳۸۰ نفر پرواری مشغول فعالیت هستند.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …