جمعه , 10 فروردین 1403

آموزش زیست محیطی در بستر شبکه شاد البرز آغاز شد

سالار قاسمی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت:  براین اساس دانش آموزان البرز در قالب برنامه های مختلف آموزشی و هنری در فضای مجازی با کارکردها و اهمیت حفظ محیط زیست آشنا می شوند.

وی با اشاره به اینکه زمین به عنوان تنها سیاره میزبان انسان، در این سال‌ها دچار آسیب های فراوان به ویژه در زمینه محیط زیست شده است، خاطرنشان کرد: مهمترین علت آن را  نا آگاهی نسبت به اهمیت محیط زیست و بی توجهی به مولفه اثرگذار آموزش های زیست محیطی  تشکیل می دهد.

وی بیان داشت: نقش کودکان و نوجوانان در حفظ محیط زیست بسیار مهم و موثر است که می توان با گسترش آموزش از این طریق اهمیت محیط زیست و حفظ آن را به دیگر اعضای خانواده منتقل کرد.

قاسمی تصریح کرد: بهره گیری از ظرفیت مدارس برای هدایت افکار و اندیشه ها به سمت حفاظت از محیط زیست گام موثری برای نهادینه کردن اخلاق محیط زیستی در دانش آموزان است.

وی ادامه داد: در راستای آگاهی بخشی و آموزش به دانش آموزان با همکاری کارشناسان محیط زیست استان، برنامه های آموزشی و فرهنگی متنوعی در نظر گرفته شده  که امید است نقش موثری در آموزش محیط زیستی دانش آموزان ایفا کند.

مدیر کل آموزش و پرورش البرز با بیان اینکه کتاب‌های درسی نقش برجسته ای در آموزش‌ احترام به طبیعت و استفاده صحیح از منابع طبیعی دارند، یادآورشد: بر همین اساس درج موضوعات محیط زیست در کتاب‌های درسی شروع خوبی از سوی آموزش و پرورش برای جلب توجه نوجوانان به مسایل زیست محیطی است.

وی افزود: تهیه بسته های آموزشی پیش دبستانی برای استفاده در مهدهای کودک و پیش دبستانی ها که در سه حوزه آموزش کودکان که بیشتر آموزش ها از جنس تصاویر و انیمیشن انجام است از دیگر اقداماتی است که در دستورکاری قرارگرفته است.

استان البرز حدود ۵۰۰ هزار دانش آموز دارد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …