یکشنبه , 9 اردیبهشت 1403

۱۵ تا ۲۰ درصد بستری‌های کرونایی البرز کودکان هستند

دکتر «مهرداد بابایی» روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: خوشبختانه تاکنون در استان البرز در بین کودکان بستری کرونایی موارد منجر به وخامت  حال بیمار  یا فوتی نداشته‌ایم .

وی با اشاره به اینکه مراجعات بیماران به مراکز درمانی و بهداشتی استان البرز طی روزهای گذشته افزایش قابل توجهی داشته است، خاطرنشان کرد: روزانه حدود ۲ هزار بیمار با علائم کرونا به مراکز بهداشت و درمان البرز مراجعه می کنند.

بابایی بیان داشت: ۵۰۰  بیمار بدحال کووید ۱۹ اکنون در مراکز درمانی استان البرز بستری و تحت مراقبت‌های پزشکی قرار دارند و اغلب فوتی‌های کرونایی افرادی تشکیل می‌دهند که دارای بیماری زمینه‌ای بوده و یا واکسیناسیون را تکمیل و تزریق نکرده‌اند.

وی گفت: از ابتدای طرح واکسیناسیون در استان البرز تا کنون چهار میلیون و ۶۰۰ هزار نفر واکسن تزریق کرده‌اند.

بابایی  افزود:  تاکنون ۳۱ درصد جامعه هدف بالای ۱۲ سال  سه دز واکسن را ن تزریق کرده‌اند و این امر نشان دهنده آن است که استقبال مردم البرز از واکسن بالا است .

سخنگوی ستاد مقابله با کرونای استان البرز با اشاره به اینکه تزریق دز سوم واکسن در عدم ابتلا و یا وخامت حال بیماران تاثیر گذار است، اظهارداشت: جامعه هدف واکسن  در استان که تاکنون واکسیناسیون خود را تکمیل نکرده‌اند دز سوم واکسن را تزریق کنند.

بابایی تاکید کرد: علائم سویه جدید کرونا در بیشتر موارد خفیف بوده و مدت بستری بیماران نیز نسبت به موج های قبلی کرونا کوتاه تر است اما افرادی که مسن هستند و  تا کنون واکسن نزده اند و یا بیماری زمینه ای دارند در صورت ابتلا به امیکرون به موقع به مراجع درمانی مراجعه کنند، چرا که تاخیر در درمان ممکن است سبب وخامت حال آنان شود.

همچنان توصیه کارشناسان بهداشت و درمان به مردم استان البرز برای پیشگیری از ابتلا به کرونا، تزریق دز سوم واکسن، رعایت فاصله اجتماعی ،‌در صورت ابتلا به کووید ۱۹ مراجعه به موقع به مراکزدرمانی و استفاده از ماسک است.

اکنون شهرستان کرج در وضعیت قرمز و ۶ شهرستان دیگر البرز نارنجی کرونایی هستند.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …