دوشنبه , 17 اردیبهشت 1403

۱۴ نفر از زندانیان طالقان و اشتهارد آزاد شدند

به گزارش روز شنبه روابط عمومی دادگستری البرز،  حسین فاضلی هریکندی رییس کل دادگستری استان  با اشاره به دستاوردهای این بازدید گفت:  این بازدیدهای دوره ای بخشی از برنامه مدون معاونت امور نظارت بر زندان و اجرای احکام کیفری دادگستری استان البرز است که تاکنون در مورد تمام  زندانیان حوزه های قضایی استان یعنی فردیس، نظرآباد، چهارباغ، اشتهارد، طالقان، ساوجبلاغ و  برخی از نواحی کرج عملیاتی شده است.

وی با اشاره به آزادی نزدیک به ۱۲۰ نفر در سه ماهه اخیر با اجرای برنامه دوره ای بازدید از ندامتگاه های استان، متذکر شد: امروز نیز با ۱۳۰ نفر از زندانیان دیدار و گفت و گو شد که شامل ۸۰ محکوم و ۵۰ متهم بودند و پس از استماع اظهارات مددجویان، دستور لازم برای رسیدگی صادر شد.

فاضلی هریکندی اضافه کرد: عمده درخواست‌ها در راستای تسریع در رسیدگی، کاهش مبلغ قرار تامین، درخواست مرخصی، ادغام محکومیت‌های متعدد و بررسی مجدد پرونده بود.

وی با اشاره به اینکه با دستورات صادره ۱۴ نفر از زندانیان با نهادهای ارفاقی نظیر مرخصی میان دوره و پایان حبس و نیز استفاده از پابند و آزادی مشروط آزاد شدند تاکید کرد: در این دیدار همچنین وضعیت کلی ۲ حوزه قضایی اشتهارد و طالقان از حیث سیاست‌های کاهش جمعیت کیفری بررسی و مدیر کل زندانهای استان گزارشی در این خصوص ارائه کرد.

وی متذکر شد: نکته قابل توجه در مورد ۲ حوزه قضایی طالقان و اشتهارد این بود که خوشبختانه هیچ زندانی‌ بابت مهریه نداشتند که حاکی از توجه به سیاست‌های قوه قضائیه در این زمینه است.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …