یکشنبه , 9 اردیبهشت 1403

آغاز ۱۲۰ ویژه برنامه فرهنگی ایام فاطمیه در مدارس البرز

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز گفت: ۱۲۰ ویژه برنامه به مناسبت ایام سوگواری حضرت فاطمه (س) به صورت حضوری و مجازی در مدارس و کانون‌های فرهنگی تربیتی این استان آغاز شد.

آغاز ۱۲۰ ویژه برنامه فرهنگی ایام فاطمیه در مدارس البرزبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز، فرشته فهمیده گفت: به مناسبت فرا رسیدن ایام فاطمیه برنامه‌هایی با ترویج سبک زندگی و اقامه عزای فاطمی برای دانش آموزان سازماندهی شده است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز اضافه کرد: ساده زیستی دخت نبی اکرم (ص) در عین حال بخشندگی و حمایت از مظلومان از جمله ویژگی‌های آن حضرت است که در برنامه‌ای پیش بینی شده برای دانش آموزان از آن سخن گفته می‌شود.
فهمیده افزود: برای آشنایی دانش آموزان در دهه اول و دوم فاطمیه برنامه‌های فرهنگی تربیتی با رویکرد معرفت نسبت به جوانب شخصیت بی نظیر آن حضرت در نظرگرفته شده است.

فهمیده با اشاره به اینکه الگویی همانند حضرت زهرا (س) در هیچ برهه‌ای از تاریخ اسلام دیده نشده است، گفت: برای دانش آموزان دختر پیام‌های آموزشی – تربیتی در خصوص پوشش و حجاب اسلامی برای بارگذاری در فضای مجازی آماده شده است.

او اضافه کرد: برنامه‌های ویژه ایام فاطمیه با توجه به دومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی در فضای مجازی متفاوت تر برنامه ریزی شده است.

فهمیده گفت: زندگی حضرت زهرا (س) سرشار از آموزه‌های والای انسانی و اخلاقی است که تلاش می‌کنیم در این ایام دانش آموزان شناخت بیشتری ازآن حضرت پیدا کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز ادامه داد: فراخوان پویش فاطمی، برگزاری مسابقات فرهنگی، پیام‌های آموزشی و تربیتی، گفتمان دینی، تبیین زندگی حضرت فاطمه (س)، انس با قرآن، نمایشگاه، معرفی کتاب و انتشار پیام‌هایی از توصیه‌های حضرت امام خمینی (ره) درخصوص ابعاد شخصیتی حضرت زهرا (س) ازبرنامه‌های این ایام در فضای مدارس است.

او اضافه کرد: بصیرت افزایی فاطمی، فضاسازی محیط‌های آموزشی و اداری، تهیه و انتشارگزیده‌هایی از سخنان رهبرمعظم انقلاب و شهید حاج قاسم سلیمانی درخصوص حجاب و زندگی فاطمی داشتن ازدیگر برنامه‌های پیش بینی شده در ایام فاطمیه است.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …