یکشنبه , 9 اردیبهشت 1403

یک هزار نمایشگاه دفاع مقدس در مدارس البرز گشایش یافت

فرشته فهمیده روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهارداشت: این نمایشگاه‌ها با هدف آشنایی بیشتر دانش‌آموزان با حماسه‌آفرینی های  ملت ایران در دوران هشت سال دفاع مقدس دایر شده است.

وی بصیرت‌افزایی،انگیزه‌بخشی، رفتارسازی و الگوآفرینی در بین دانش‌آموزان را از اهداف دیگر برگزاری این نمایشگاه‌ها در مدارس البرز ذکر کرد.

وی تصریح کرد: با این اقدام نه تنها یاد و خاطره رشادت‌های غیور مردان میهن اسلامی در هشت سال دفاع مقدس و همچنین مدافعین حرم آل‌الله گرامی داشته می‌شود.

فهمیده اضافه کرد: امام حسین(ع) درس آزادگی و دینداری و امر به معروف و نهی از منکر و ذوب شدن در خدا را به مردم داد که در این نمایشگاه ها کوشیده‌ایم دانش‌آموزان با این درس‌ها از طریق کتاب و پیام‌های آموزشی آشنایی پیدا کنند.

وی آزاده زیستن، وظیفه‌شناسی، قانونمندی، خدمت صادقانه، نترسیدن از کار و تلاش، نه گفتن به خلاف به غیرقانون و بی‌عدالتی را از جمله  پیام‌های آثار به نمایش در آمده در این نمایشگاه ها یاد کرد.

وی خاطرنشان کرد: یادآوری حماسه‌آفرینی مردم در دوران انقلاب، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، گسترش گفتمان انقلابی، تقویت وحدت و همدلی در بین دانش‌آموزان و تاکید بر ولایت‌مداری از محورهای موضوعی این نمایشگاه‌ها در مدارس البرز است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرزیادآورشد: دانش‌آموزان در این نمایشگاه‌ها دانسته‌های خود را در زمینه قیام عاشورا، حماسه‌آفرینی شهدای گرانقدر و نقش حمایتی ملت ایران در دفاع از اسلام و انقلاب در قالب آثار هنری، فرهنگی و ادبی به نمایش گذاشتند.

وی ادامه داد: در این قدام فرهنگی، تصاویر و پیام هایی از حماسه سازان جبهه های حق علیه باطل به زبان قلم و تصویر به نمایش درآمده است.

فهمیده افزود: بر اساس روز شمار هفته دفاع مقدس برنامه های مختلفی برای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل نو در بستر شبکه شاد مدارس استان البرز پیش بینی شده است.

این نمایشگاه‌ها به مدت دو هفته در مدارس استان البرز دایر است.

سی و یکم شهریور تا ششم مهر به عنوان هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است.

استان البرز ۴۸۰ هزار دانش آموز دارد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …