یکشنبه , 9 اردیبهشت 1403

یمن: فشارهای متجاوزان ما را از مقابله با بی‌عدالتی منصرف نمی‌کند

به گزارش بامداد سه‌شنبه ایرنا از المسیره، شورای عالی سیاسی یمن به مردم این کشور به خاطر استقبال گسترده از راهپیمایی محکومیت محاصره یمن تبریک گفت.

در این بیانیه آمده است: ما تأکید می‌کنیم با پایبندی به انتخاب مردم در راه مقابله با تجاوز و مقابله با ظالم و حفظ دستاوردهای مردم گام بر می‌داریم.

شورای عالی سیاسی یمن افزوده است: ما به ایجاد راهکارهایی برای مقابله با تجاوز و اعتلای یمن و تسهیل امرار و معاش مردم ادامه می‌دهیم.

در پایان این بیانیه آمده است: مرحله کنونی ما را ملزم به اتحاد و ایستادگی جدی در مقابل گزینه‌هایی می‌کند که دشمن می‌خواهد با استفاده از کثیف ترین ابزار خود یعنی گرسنگی و ارعاب به ما تحمیل کند.

به گزارش ایرنا، صدها هزار نفر از مردم یمن با برگزاری راهپیمایی در استان‌های مختلف این کشور ضمن محکوم کردن محاصره این کشور و حملات نیروهای متجاوز ائتلاف به سرکردگی عربستان خواستار برداشته شدن محاصره و ورود فرآورده‌های نفتی به این کشور شدند.

در این راهپیمایی که روز دوشنبه در ۲۰ میدان و در استان‌های حجه، ریمه، ذمار، اب، بیضا، تعز، جوف، عمران، ضالع و صعده با عنوان «محاصره فرآورده‌های نفتی تصمیم آمریکاست و انتخاب ما طوفان یمن است» (اشاره به عملیات مقابله به مثل ارتش و کمیته‌های مردمی یمن) برگزار شد، شرکت کنندگان اعمال تحریم‌ها و محاصره مردم یمن توسط آمریکا و عربستان و جلوگیری از ورود فرآورده‌های نفتی به این کشور را محکوم کردند.  

عربستان با همراهی امارات متحده عربی، بحرین، سودان و آمریکا در ششم فروردین سال ۱۳۹۴ با تشکیل به اصطلاح ائتلاف عربی- آمریکایی، تجاوز به یمن را آغاز کرد اما در حدود ۷ سال گذشته به استثنای امارات و آمریکا، سایر همپیمانان سعودی از این ائتلاف خارج شدند و ابوظبی نیز هم‌اکنون از یک همپیمان قدیمی به یک رقیب رو در روی ریاض در جنوب یمن تبدیل شده است.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …