جمعه , 7 اردیبهشت 1403

گلدره روستایی که شور نبود امکانات را درآورد

روستای گلدره با جاده ای خاکی و ناهموار، پر از پست و بلندی و طوفانی که ریگ های بیابان را الک می کند، از نبود حداقل امکانات رنج می برد.

گلدره روستایی که شور نبود امکانات را درآوردبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، در دل کویری ۲۵ هکتاری در جنوب شهرستان نظرآباد در استان البرز کم کم خانه هایی قدیمی که دیگر نای ایستادگی در مقابا گرما و سرمای این‌کویر را ندارند، رخ نمایان میکنند.

اسم این روستای سه هکتاری گلدره است ،اما دریغ از گل و سرسبزی علت این خشکی مشخص است چرا که آسمان این آبادی پراست از گرد و غبار نمکی که از شور زار های اطرف بر هوا برخواسته ‌تا نشانی از طراوات و سر سبزی را نتوان در این روستا جست.

برخی از جوان ها که مشغول چرای دام در حاشیه روستا بودند با شنیدن سلام‌ و صلواتی که از شوق حضور مهمان در دل کویر طین انداز میشود خود را به جمع میرسانند تا شاید بتوانند کمکی از نماینده مجلس که به همراه امام جمعه و دیگر مسوولان به این روستا آمده اند بگیرند تا برای تنها منبع درآمدشان که دامداری است فکری کنند.

اینجا آب ، قیمت جان دارد و آرد حکم زندگی،اینها را میشد از صحبت های مادری که کودک خود را با چادر بر کمر بسته و دستان خالی و پینه بسته خود را به نشانه کمک به سوی مسئولانی گرفته که آمده اند تا غبار از چهره این قشر زحمت کش نشسته را پاک کنند.

ابوالفضل که پدر پنج فرزند است و سنی حدودا ۴۰ سال دارد ولی از دور و‌ به واسطه گرد و غباری که مخلوط خاک و نمک بر چهره و‌سر دارد بسان مردی ۶۰ ساله به نظر میرسد از خانه هایی که سقف آن آسمان است میگوید؛
خانه هایمان چوبی است و موریانه امانمان را برده ،با کوچکترین بارندگی آب وارد خانه میشود و هر لحظه امکان دارد سقف روی سرمان خراب شود.

علی حدادی نماینده مردم استان در مجلس شورای اسلامی در جمع اهالی خبر از حمایت و رفع مشکلات روستا نشیان داد و‌گفت: روستاها باید با نگاه تولید محور مورد توجه قرار گیرند و مهاجرات معکوس یکی از نکات مهمی است که باید مورد توجه باشد.

حالا نوبت مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان البرز است تا دل کودکانی که در حسرت یک شب خواب راحت زیر یک سقف مطمئن هستند را شاد کند .

رسولی زاده گفت: ساخت ۲۳ واحد مسکن روستایی در این آبادی با متراژ ۵۰ متر با پیش بینی اعتباری بالغ بر ۲میلیارد و ۹۹۰میلیون تومان در دستور کار قرار دارد و‌امیدواریم تا پایان خرداد ماه بتوانیم شاهد تحویل آن به مردم این روستا باشیم.

فرماندار نظرآباد هم‌ از راه اندازی دفتر دهیاری و تکمیل طرح هادی این‌روستا خبر داد و‌گفت : با اتمام تهیه طرح هادی کار جدول گذاری و‌خیابان کشی و ایجاد فضای سبز و بازی برای کودکان این‌ روستا انجام خواهد شد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …