یکشنبه , 9 اردیبهشت 1403

گفت‌وگوی مقام نظامی آمریکا با همتای بلاروس همزمان با رزمایش روسیه

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از “رویترز”، دیو باتلر، سخنگوی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در بیانیه‌ای گفت: این تماس تلفنی ارتباط بین دو طرف را تسهیل کرد تا احتمال اشتباه محاسباتی کاهش یافته و دیدگاه‌های دو طرف در مورد امنیت فعلی اروپا به اشتراک گذاشته شود.  
 به گزارش ایرنا، روسیه و بلاروس رزمایش مشترک موسوم به «عزم متحد-۲۰۲۲» از امروز (پنجشنبه) در پایگاه‌های آموزشی در بلاروس آغاز کردند.

وزارت دفاع اوکراین نیز همزمان اعلام کرد که رزمایش نظامی نیروهای این کشور آغاز شده است.  

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: این رزمایش به منظور انجام وظایف سرکوب و دفع تجاوزات خارجی در جریان یک عملیات دفاعی و همچنین مقابله با تروریسم و ‌حفاظت از منافع دولت اتحادیه (روسیه – بلاروس) برگزار می‌شود.  

براساس این گزارش، رزمایش مشترک روسیه و بلاروس با عنوان «عزم متحد-۲۰۲۲» روز پنجشنبه به عنوان بخشی از مرحله دوم آزمایش نیروهای واکنش دولت اتحادیه در پایگاه‌های آموزشی بلاروس مطابق با تصمیم سران فدراسیون روسیه و بلاروس که در دسامبر سال گذشته به تصویب رسید، انجام می‌شود.  

الکسی رزنیکوف وزیر دفاع اوکراین نیز اعلام کرد: همزمان با رزمایش بلاروس و روسیه، از ۱۰ تا ۲۰ فوریه (۲۱ بهمن تا یک اسفند)، رزمایش‌هایی با استفاده از پهپادهای ضربتی بایراکتا و سامانه‌های موشکی ضد تانک قابل حمل انسان جاولین در پایگاه‌های آموزشی این کشور برگزار می‌شود.  

از زمان اعلام مانورهای بلاروس و روسیه در غرب، این لفاظی‌ها مبنی بر اینکه رزمایش‌های مشترک آتی نیروهای مسلح فدراسیون روسیه و بلاروس ظاهراً می‌تواند به طرف روسیه اجازه دهد تا از شمال به اوکراین حمله کند شروع شد. مسکو و مینسک بارها ادعاهای کی یف را رد کرده‌اند.  

آندری نکراشویچ، رئیس بخش اصلی آموزش رزمی نیروهای مسلح بلاروس گفت: “این تمرینات منحصراً ماهیت دفاعی دارند. وی تاکید کرد در پایان تمرینات، برنامه ریزی شده است تا خروج همه نیروها به نقاط استقرار دائمی سازماندهی شود.  

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …