سه شنبه , 28 فروردین 1403

کمبود ۲ هزار معلم در آموزش و پرورش البرز

سالار قاسمی روز یکشنبه درگفت و گو با ایرنا با اشاره به اینکه استان از لحاظ شاخص سنی دارای کارکنان اداری و آموزشی باسابقه است،اظهارداشت: اکنون آمار کارکنان بازنشسته از نیروی های ورودی به حوزه آموزش و پرورش البرز بیشتر است.

وی بیان داشت: سالانه به علت مهاجرت ها،شاهد رشد بالای جمعیت دانش آموزی درالبرز هستیم که ضرورت دارد، نیروی انسانی استان نیز متناسب با این جمعیت افزایش یابد.

 استاندار البرز روز گذشته با بیان اینکه مهاجرت از دغدغه های این استان  است اعلام کرد که سالانه ۶۰ هزار تا ۹۰ هزار نفر به جمعیت این استان افزوده می شود.

وی با بیان اینکه نیمی از کمبود معلم البرز در پایه ابتدایی است،خاطرنشان کرد: این کسری نیرو در متوسطه اول و دوم، هنرستان های فنی وحرفه ای و کاردانش استان نیز محسوس است.

قاسمی ادامه داد: درحال حاضر دربرخی از کلاس ها معلم درحقیقت به دانش آموزان ۲ کلاس درس می دهد که این روند از کیفیت آموزش و راندمان مطلوب کم می کند.

وی تصریح کرد: کلاس های درس البرز با استفاده از معلمان حق التدریس و افزایش شیفت کاری معلمان برای سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ تامین شده است.

وی اضافه کرد: تعداد معلمان استان البرز پاسخگوی این جمعیت دانش آموزی نیست و اگر افزایش جمعیت دانش آموزی به همین روند باشد ممکن است نتوانیم با معلم حق التدریسی هم نیاز موجود را رفع کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز یادآورشد: با توجه به کمبود نیروی آموزشی، استخدام نیروهای جدید نقش مهمی در تامین نیروی انسانی درآموزش و پرورش این استان دارد.

قاسمی به کمبود فضای آموزشی در البرز نیز اشاره و تاکید کرد: هر سال به تعداد مدارس ۲ شیفته استان نیز به دلیل رشد جمعیت دانش آموزی به واسطه مهاجرت پذیری بالا افزوده می شود.

استان البرز حدود ۵۰۰ هزار دانش آموز و ۲۴ هزار معلم دارد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …