یکشنبه , 9 اردیبهشت 1403

دانش آموزان نیازمند البرز چشم انتظارحمایت هستند

به گزارش ایرنا، علی حجرگشت روز چهارشنبه در نشست با مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) البرز اظهارداشت: کمیته امداد امام خمینی (ره) با فلسفه کمک به نیازمندان شکل گرفت که تا کنون خدمات ارزنده ای به افراد تحت پوشش ارائه داده است.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش البرزخاطرنشان کرد: استان البرز مناطق حاشیه نشین زیادی به دلیل مهاجرت پذیری بالا دارد.

وی با اشاره با اینکه آموزش و پرورش البرز حدود ۲۶ هزار دانش آموز نیازمند دارد،خاطرنشان کرد: برای حمایت هرچه بیشتر از این دانش آموزان نیازمند همراهی نیکوکاران و مردم خیر استان هستیم.

حجرگشت بیان داشت: در آستانه سال نو برای تامین بخشی ازهزینه های مورد نیاز دانش آموزان نیازمند مدارس البرز نیاز به مشارکت اولیا و فرهنگیان داریم.

وی درادامه به نوع دوستی و دست گیری ملت ایران در حمایت از نیازمندان پرداخت وعنوان کرد: ایثار و کمک به همنوع ریشه در فرهنگ غنی اسلامی ایران جایگاه ویژه ای دارد.

وی تصریح کرد: مرکز نیکوکاری فرهنگیان استان البرز با هدف حمایت از دانش آموزان و فرهنگیانی که مشکل مالی یا بیماری صعب العلاج دارند،فعال شده است.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش البرزتاکید کرد: تکریم و حفظ عزت نفس دانش‌آموزان نیازمند باید به گونه‌ای باشد که آنان در دریافت خدمات مختلفاز جمله  آموزشی و رفاهی احساس تبعیض و تفاوت با دیگر دانش‌آموزان نکنند و منتی بر آنان احساس نشود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره ) البرز هم در این نشست گفت: طرح  مدارس همدل به عنوان راهبرد کمیته امداد در راستای توسعه تعاملات انساندوستانه و خیرخواهانه با همکاری آموزش و پرورش از سال گذشته اجرایی شده که در قالب آن ۲۴۰ دانش آموز تحت پوشش قرارگرفته است.

محمد محمدی فرداظهارداشت: طرح مدارس همدل با هدف گسترش و تامین همه‌جانبه عدالت آموزشی و تربیتی طراحی و اجرا شده است که به ‌واسطه آن دانش‌آموزان مستعد مورد حمایت این نهاد از خدمات آموزشی در مدارس هیات امنایی و غیردولتی بهره‌مند می‌شوند.

وی با بیان اینکه ترویج فرهنگ خیر و احسان از دیگر اهداف طرح مدارس همدل است،یادآورشد: باور ما این است در جامعه‌ای که به خیر و احسان مسلح شود و این فرهنگ در آن جاری و ساری شود، فقر ریشه‌کن خواهد شد.

وی ادامه داد: هرساله بویژه در جشن عاطفه ها و نیکوکاری برای کمک به دانش آموزان اقدام به جمع آوری کمک های مردمی و همچنین کمک های مراکز نیکوکاری فعال دراستان برای حمایت از دانش آموزان نیازمند می کنیم.

محمدی فرد تصریح کرد: آموزش و پرورش دارای ظرفیت بالایی برای کمک به افراد نیازمند به خصوص دانش آموزان بی بضاعت در مدارس است که باید از آن استفاده کرد.

وی یادآورشد: آموزش و پرورش دارای مرکز نیکوکاری است که باید این مرکز را پویا کرد تا امکان حمایت از جامعه هدف درآن با برداشتن موانع بوجود آید.

وی تاکید کرد: از زمان شیوع کرونا تا کنون یکی از حمایت های مهم کمیته امداد امام خمینی (ره) استان را در بخش تهیه تبلت برای پیوستن دانش آموزان به شبکه آموزشی شاد تشکیل داده است.

استان البرز ۵۱۲ هزار دانش آموز دارد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …