جمعه , 10 فروردین 1403

کاهش شدید دما و یخبندان از دوشنبه برای البرز پیش بینی می شود

آرش بهاروند احمدی  روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: بارش های سامانه پرفشار که روز  پنجشنبه  هفته گذشته در استان البرز فعال شده تا روز دوشنبه هفته جاری ادامه دارد، اوج بارش های این سامانه تا شامگاه شنبه خواهد بود و از امشب بارش ها به صورت متناوب و پراکنده تا دوشنبه ادامه دارد.

وی بیان داشت: امروز بارش ها در مناطق کوهپایه ای  استان البرز  به صورت رگبار تندری باران و در ارتفاعات به صورت برف و باران  خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی البرز تاکید کرد که بیشترین حجم بارش های سامانه فعال در استان ، مربوط به امروز شنبه پیش بینی شده است.

وی گفت:  براین اساس سیلابی شدن مسیل‌های فصلی و رودخانه‌ها به ویژه در مناطق اشتهارد، هشتگرد، حوضه آبریز رودخانه کردان، آبگرفتگی و اختلال تردد در مناطق شهری استان، ریزش سنگ و رانش لایه‌های سطحی در جاده‌های کوهستانی دور از انتظار نخواهد بود.

بهاروند احمدی خاطرنشان کرد: پس از خروج سامانه بارشی از منطقه البرز مرکزی صبح روز دوشنبه هفته‌جاری کاهش بسیار شدید دما رخ خواهد داد.

مدیر کل هواشناسی البرز تاکید کرد: کاهش دمای حدود۱۰ درجه  منجر به یخبندان سطحی و صبحگاهی در کل استان به ویژه ارتفاعات و جاده‌های کوهستانی خواهد شد  که لغزندگی سطح جاده‌ها را در پی خواهد داشت.

وی اظهارداشت: هرگونه عملیات بتن‌ریزی در ارتفاعات مطابق با آیین نامه بتن سبب  تخریب و خسارت خواهد شد.

حداکثر دمای هوای امروز البرز پنج درجه بالای صفر پیش بینی شده که از روز دوشنبه هفته جاری طبق پیش بینی ها دمای  هوا در مناطق کوهستانی استان تا منفی ۱۰ درجه خواهد رسید.

طبق گزارش هواشناسی استان البرز با ورود سامانه جوی از روز پنجشنبه ۱۳ آبان ماه  تا دوشنبه هفته جاری به مدت پنج روز شاهد بارش‌های تندری در این استان خواهیم بود.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …